Bře 26, 2018 - Uncategorized    8 Comments

Opět silnice a chodníky pod Trojicí

Přeji dobrý den,pane starosto jeden čas se mluvilo o tom,že se začne s opravou silnice a chodníků pod Trojicí,teď to nějak utichlo a nemluví se o tom,tak bych ráda věděla,jak to je.Nevím jestli někdy zavítáte do naší lokality,jinak by jste se přesvědčil,že tady žijeme jak ve středověku.Propadané chodníky,na silnici díry.Když naprší tak to opravdu stojí za to,samý výmol a kaluže.Také nábřeží kolem Bobravy vypadá žalostně a přitom by tam byl hezký parčík.Upřímně,závidím lidem v okolních i menších vesničkách,jak mají upravené ulice,krásné chodníky a čisto.

V Rosicích se mluví jenom o plovárně,jak by tady jiné problémy nebyly.Ptám proč to jinde jde a v Rosicích ne.

 

8 Komentářů

  • Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek, kterým se vracíme pod Trojici. Hlavně na Zbýšovskou ulici. A to je dobře, stav komunikací, chodníků i zeleně je zde špatný, to víme dávno, a je nutné tento stav neustále přetřásat. Ale teď se konečně za poslední rok udělaly kroky, které povedou ke generální opravě této části města. Jen všechno hrozně dlouho trvá, já vím. Bohužel se nám nedaří věci urychlit. Jaký je tedy stav k dnešnímu dni? Po hodně dlouhé době jsme se dočkali převodu pozemků od Jihomoravského kraje, což byla podmínka, abychom vůbec mohli začít a zažádat o stavební povolení. Celkový projekt je připraven, byl několikrát přepracován na základě připomínek občanů ze Zbýšovské ulice. Ne vždy bylo všem ve všem vyhověno, musely se hladat kompromisy, nelze přece všude mít na ulici před domy jen místa k parkování. V půlce února by mělo být požádáno o územní rozhodnutí pro tuto stavbu, pak stavební povolení a můžeme začít. Už nebudeme na nikoho čekat, tím myslím především majitele a správce sítí, kteří si téměř při každé větší investiční akci města vzpomenou, že právě v této lokalitě by chtěli sítě vyměnit, dráty zakopat do země a kdoví co ještě, ale teď na to ještě nejsou přikleplé peníze, tak snad do dvou let, a počkejte na nás, zatím vydržte a nic nedělejte. Nezlobte se na mne, tak bychom se nikam nedostali. Když to shrnu, veškerá naše snaha směřuje k realizaci, ale ještě to nějaký čas potrvá.
    Co se týká nábřeží, myslíte asi hlavně to prostranství, kde bývaly kolotoče o pouti, tam je prvním úkolem oprava havarijní kanalizace, proto tam ani v tomto roce nebudou kolotoče, oprava se díky termínům vyřízení povolení do doby konání pouti určitě nestihne. Po opravě kanalizace se musíme rozhodnout, zda zpevnit nábřeží dlažbou a nechat prostor pro návrat kolotočů, nebo využít zpracované studie a vybudovat zde odpočinkový „zelený“ prostor, který by využil třeba i koryto říčky Bobravy. Byl bych rád, kdybych získal podněty od občanů, nejen těch, kteří v této lokalitě bydlí. Já vím, už to slyším, že starosta taky parkuje s autem přímo před svým domem a nemusí jít dvacet metrů kamsi za roh. Ale věřím, že i tady by se dalo najít řešení, aby se toto místo stalo hojně navštěvovaným, ta poloha u říčky k tomu navádí. Jde to, jen chtít.

  • Tak musím můj předchozí komentář doplnit a aktualitu. Už je skoro jisté, že dráty půjdou do země. Jenže až v roce 2020. Má se jednat o Zbýšovskou a v podstatě všechny přilehlé ulice. Budeme dva roky zase čekat, nebo se máme pustit do rekonstrukce a pak si nechat hotové dílo rozkopat? Já jsem osobně za druhou variantu.

  • Važený pane Světlíku,
    zajímalo by mě, kde budou lidé z levé strany ulice(při cestě na trojici-nad tratí) parkovat? Komunikace mohla zůstat pouze obslužná, jenže projekt počítá s rozšířením a se zpevněnou krajnicí přitaženou až k chodníkům pod okny domů. Proč takovou cestu do pole? Možná budoucí záměr změny uzemního plánu,ale v nynějším zůstavá vše při starém. Ovšem není nás tu málo, kteří nemají možnost vjezdu na vlasní dvůr, či nemají garáž. A návrh třech parkovacích míst u včelařského muzea, mě připadá už jako zcela žalostný krok.
    Lidé, kteří se tolik neorientují, neinformují asi ani netuší co je v budoucnu čeká.
    Každopádně vlasníme jeden automobil a i tak netušíme kde budeme parkovat. Nakonec jedině, že budu stát přímo na cestě před domem, pokud to někdo lstivě neupraví dopravní značkou, nebo do nás nevlítne jeden ze závodníků ‚rychlo-spojka Kratochvilka-Rosice‘. Těm položíme rychlejší makadam a město i policie dál budou ignorovat, že zde vlastně nějaký zákaz vjezdu je.

    Nejde mi o parkování 20m za rohem, to by mě vůbec nevadilo, ale o to že projekt vůbec nepočítá s kapacitou stání.
    Představa, že přijedou na schůzi návštěvníci včelařského muzea, tak to bude vypadat ještě hůř než nyní. A počítám, že zbytky zeleně budou jěště víc rozježděné než teď i od místních obyvatelů, kteří sami nebudou mít kde nechat svůj vůz.

    Možná to všechno vidím moc černě, přesto se nemůžu zbavit pocitu, že projekt je nedomyšlený, pan projektant dostal za úkol návrh cesty a chodníků, šmitec, on zde nebydlí. Zase jedna ukázková věc, jak se u nás dělají věci pro lidi, hurá budeme mít cestu…
    Má úcta.
    Náplava

    • Dobrý den pane Náplavo, děkuji za Váš komentář. Nejen k projektu rekonstrukce ulice Zbýšovské musím říci, že udělat projekt tak, aby vyhovoval všem současným normám a současně přáním občanů, se vylučuje. Opět si musím postesknout, že do všech projektů, které souvisejí s opravou komunikací, nám, kromě správců sítí, což je pochopitelné, mluví i další instituce. Už jsem alergický na vyjádření Policie ČR, která si vždy trvá na svém, nechce dělat kompromisy, neznají místní zvyklosti a jejich stanoviska jsou taková, že by šla použít jen v případě, kdyby se stavělo na zelené louce. Bohužel stavební úřad či odbor dopravy tato doporučení k povolení staveb vyžaduje. Přitom tato stanoviska nejsou vlastně ani potřeba, žádný zákon nikomu jejich respektování neukládá.
      Ve vedení města jsme udělali velmi vstřícný krok, kdy jsme pozvali na besedu nad projektem všechny obyvatele Zbýšovské ulice. Přišlo jich dost a jejich připomínky jsme se snažili do projektu zapracovat. Znovu říkám, že se ne všechny požadavky obyvatel Zbýšovské ulice se zapracovat podařilo. Museli jsme dát na úkor parkovacích míst i prostor pro zeleň, chodníky navrhnout podle platných norem (metr široký chodník je málo), museli jsme dodržet při výjezdech z bočních ulic tzv. výhledové trojúhelníky, o kterých se kdysi stavitelům komunikací ani nesnilo. Ale tak nějak se podařilo najít kompromisní řešení, které snad bude vyhovovat všem. Stejně se nikdy nedá říci, jak to bude vypadat v praxi, kdyby bylo později potřeba, lze parkování a zeleň upravit. Teď se ale něčeho musíme držet.
      Od včelařů jsme žádné požadavky na úpravu neměli, pokud mají schůzi, snad má krátké trvání, takže na překážku pár vozidel během dne nebude dělat problém a doba autobusových zájezdů do skanzenu také dávno skončila.
      Na závodníky od Kratochvilky si strážníci Městské policie počíhají, dnes jsem velitele na tento problém upozornil. Mimo vozidel s povolením tam nikdo nemá co jezdit, povolení bylo vydáno cca 23 kusů, když nepočítám TS Rosice a členy Honebního společenstva Rosice.

  • Pane Svetliku, aby to nevypadalo, ze se do Vas navazim….samozrejme to, ze bude nova cesta vc. chodniku je skvela vec, vazim si toho a pokud nebudou mit lide zakaz parkovat na komunikaci a bude to fungovat jako v ostatnich ulicich, tak se pro ne vlastne nic nezmeni. Tedy zmeni. Budeme mit peknou ulici bez rozjezdenych ‚zelenych‘ pasu. A nakonec to tak snad bude i lepsi. Ve vysledku, zbytecne vynalozene prostredky na jejich udrzbu. Kazdopadne uz aby to bylo. Tudiz pokud jsem reagoval nefer, omlouvam se. Dekuji. Pekny zbytek dne. Naplava

    • Ještě jednou pěkný den pane Náplavo, klidně se navážejte, já jsem na to zvyklý. 🙂 Vůbec se nemusíte omlouvat. Každá připomínka, která má hlavu a patu, je pro vedení města důležitá. Já osobně jsem za konstruktivní a férové připomínky, jako jsou třeba ty Vaše, velice rád a stejně rád na ně reaguji. Pokud ale nějaký primitiv záměrně píše nesmysly podobného typu jako jsou „Slovíčka zastupitele“ v Rose, pak se na toto reagovat nedá, tím rozhodně nebudu mařit svůj drahocený čas.

  • Dobrý den,

    mohu potvrdit zprávu o drátech – když se opravovala Sklářská, EON mi tvrdil něco podobného, tj. „kolem roku 2020“. Ale jak všichni víme EON je takový stát ve státě, takže kdo ví, jestli tomu tak skutečně bude… 😀

    • Už máme potvrzené, že tomu tak bude, i písemně. Nu což, je pravda, že papír snese všechno.

Vložit komentář: