6 Komentářů

  • To by musel nejdřív tetčický vodník seschnout. 😀 😀

    • No on prý teď nějak seschlej je, takže toho chce asi kraj využít….

  • Výborně, taková příležitost, toho by se využít mělo. 🙂

  • Osobně si ale myslím, že k úplně jiným věcem, než je přestupní uzel v Rosicích. Ale to víte, dotace jsou všemocné….

  • Dobrý den pane Starosto,

    Hned na začátek odpovím na vaši otázku – podle mě je to velká FIKCE. Dovolte mi uvést několik argumentů.

    Pro koho ten přestupní uzel bude? Určitě ne pro mimo-rosické. Pokud by někdo z obcí na západě jel buď autem nebo autobusem, přestoupí v Zastávce, kde již přestupní uzel mají. Nota bene tam i staví rychlíky, takže proč by přestupovali v Rosicích, že…
    A meziměstské autobusy k nádraží zajíždět nebudou, A pokud by se změnila trasa, pak ztratí půl obce dobrou dopravní obslužnost do Brna autobusem.
    Pokud uvážíme obce na východ, tak ty využívají Tetčice, kde opět již uzel mají, včetně pěkného parkoviště.

    Takže mě z toho vyplývá, že bude přestupní uzel určen pouze pro občany Rosic. A zde se ptám, kdo ho bude využívat? Většina obce, kde to mají na vlak daleko, má ale blízko zastávku autobusu, který je v Brně mnohem rychleji. Nedává mě smysl, proč by někdo sedal na nějaký místní okružní autobus, který ho doveze na vlakové nádraží, kde teprve přestoupí na vlak. To je výlet do Brna minimálně na hodinu…A současným autobusem jste v Brně za 20 min.

    Budu rád za váš názor, ale mě to přijde jako vyhazování peněz. Hádám, že takový uzel bude stát aspoň 10 miliónů…V Rosicích jsou určitě důležitějsí věci, co se musí řešit. Třeba přispět lidem, co bydlí u hlavní silnice na protihluková okna…přes den je to tam katastrofa.

    A na závěr ještě jeden argument, místo aby jsme si vážili pěkně vzrostlých stromů v parku, nebo na místě plánovaného parkoviště, hodláte je všechny vykácet a všechno hezky přikrýt betonem. Jsme sice město, ale nemusíme všechno zabetonovat jako v Brně. Buďme rádi, že jsme téměř v přírodě.

    Děkuji a přeji hezký večer

    • Dobrý den pane Jaroši, jsem strašně rád za Váš komentář. Hlavně kvůli tomu, že jste to napsal přesně podle toho, jak to vidím i já a mně jste tím pádem ušetřil spoustu času vymýšlením svého vlastního komentáře. Naprosto jsem přesvědčen, že budování přestupního uzlu v Rosicích u nádraží je nesmysl, který možná bude sloužit pár lidem, kteří ho sem tam využijí a bude zaplacen z dotace, takže Rosice a možná i JmK to nebude nic stát, ale to je asi tak všechno. Poskytnout městské pozemky k vybudování příjezdové cesty na parkoviště, zlikvidování parčíku u nádraží, aby bylo vyústění komunikace na hlavní silnici kolmo, by nebylo moudré. Hned od začátku jsem přesvědčený, že celý projekt není dobrý. PENAM své pozemky na záliv těžko věnuje kraji, majitelé pozemků na druhé straně, kde mám být záliv z protisměru, jistě také. Město by mohlo dát možná souhlas s využitím současných pozemků k vybudování příjezdové cesty, ale rozhodně v trase, jak je nyní. Ta zeleň, ten parčík, tam prostě musí zůstat.
      S těmi penězi je to složité. Uzel by měl budovat JmK, lépe řečeno KORDIS a SÚS. Podle vyhlášených výzev by měl být uzel financován z dotace EU. Tak o tom přemýšlím já, oficiálně to nevím. Ale kdo by vyhazoval své vlastní peníze kvůli nějakému uzlu v Rosicích, že? Ty peníze nikdo nikde neušetří, půjdou do nějakých jiných, já doufám, že potřebnějších projektů jinde. Lidem kolem I/23 se neulehčí. Hluk a prašnost jsou nad hygienickými limity. Tato silnice je státní, spravuje ji ŘSD, které tvrdí, že již udělalo všechny kroky, aby lidé bydlící kolem I/23 byli chráněni. Prý dostali i příspěvek na nová okna. Pomůže jedině obchvat a ten je v nedohlednu. Ale teď se bude dělat aktualizace Zásad územního rozuvoje JmK a tak se třeba obchvat přesune z rezervy přímo do zásad. Uvidíme.

Vložit komentář: