Čvn 13, 2017 - Uncategorized    19 Comments

Změny v dopravním značení na náměstí v Rosicích

zona

Zdravím všechny čtenáře blogu, hlavně rosické, ale vlastně i všechny přespolní, kteří do Rosic jezdí.  Ještě než se dostanete k dubnovému číslu Rosy, kde by se mělo upozornění v podobném smyslu objevit, chci vás upozornit změnu, která především řidiče čeká při průjezdu náměstím. Jedná se zónové omezení rychlosti na 30 km/hod. Prostě od ulice Franzovy po ulici Kpt. Jaroše. Co to bude pro řidiče znamenat? Především jezdit pomalu, dávat pozor nejen na chodce, ale hlavně dávat PŘEDNOST ZPRAVA. Značky přednosti v jízdě z křižovatek zmizí, stejně jako značky s omezením rychlosti. Jediná bude na začátku zóny. Konečně nebude alespoň na náměstí přeznačkováno, což se mně osobně líbí, však ten les značek v našem městě je děsný a klidně bych šel do modelu les značek prořezat a zavést přednosti zprava v celém městě. Kromě I/23 samozřejmě, i když ani to by nebylo pro ty, co vyjíždějí na dnešní hlavní silnici, marné.

 

 

19 Komentářů

  • Dobrý den pane starosto , zdravím Vás s příchodem jara a kvituji dobrou zprávu. Ještě bych tu 30 doplnil o symbolické zpoplatnění parkování , tak aby došlo k omezení i zbytečného zajíždění a parkování na náměstí. Často již není poznat zdali je chodník u pošty a cukrárny ještě chodníkem či další odstavnou plochou. Kdyby se parkování na Komenského náměstí symbolicky zpoplatnilo (s ohledem na parkující rezidenty) možná by zase náměstí bylo náměstím a ne shomaždištěm motorových miláčků. A když tu máme Zdravé město, tak bychom měli mít i zdravé nohy. Nejkrásnější procházka po náměstí je totiž v neděli, když je téměř autoprosté a navrátí se cca o 40 let zpět. Vím je to hodně kontroverzní nápad , který žádné politické body nepřinese a na to, v čase rozdávání koblih a slibování lepších zítřků, nikdo nebude mít odvahu. Přeji pěkný den Stanislav Mikeš

    • Dobrý den pane Mikeši, já si vždycky cením odvážných nápadů a postojů. Už jen to, že jste si dovolil ve svém komentáři spojit světlé zítřky s koblihami, je hodně odvážné. Připravte se na to, že si hoši z uzenářskokoblihové sekty komentář vytisknou na formát A3, tuto pasáž si vyzelení a vyzvou vás, abyste jim vyvětlil, jak jste to myslel. S tím, že oni by mohli taky o Vás něco někde napsat. Já s tím mám zkušenost, nekecám. 🙂
      Zpět k parkování. Není daleko doba, kdy se opět pozastavíme ve vedení města nad řešením parkování na náměstí. Před pěti lety jsme uvažovali o zpoplatnění, mně by se i líbila na náměstí pěší zóna. Ale doba tehdy ještě neuzrála a bylo to také o té odvaze. Dnes je situace na náměstí velmi nepřehledná a pomalu neúnosná. Napřed je ale zapotřebí udělat dvě věci. Jednak pomocí strážníků MP Rosice zkusíme přesvědčit všechny, co parkují po chodnících, že se toto dělat nemá a uvidíme, zda to něčemu pomůže. Zároveň upravíme městské pozemky naproti kinu tak, aby se místy pro parkování staly. Také mi bude muset ještě někdo vysvětlit, že, teď nevím z hlavy kolik přesně, ale řekněme, že osm parkovacích míst před RPlaceem, je vyhrazeno pro hasiče. Podle mne je to hovadina, jaké není rovno. Na to jsme rozhodně městský pozemek k dispozici projektu RPlaceu nevěnovali, aby ta místa zela prázdnotou a přitom nebylo na náměstí kde parkovat. Ale možná, že mne někdo odpovědný, chytrý a vzdělaný přesvědčí, že je to třeba proto, že v rámci směrnice EU a proběhlého křišťálově čistého výběrového řízení mají dnes hasiči kratší hadice čínské výroby a hasičská auta jsou vybavena polskými čerpadly Maluch, která mají takový výkon, že v případě požáru hasiči tak nějak nedostříknou. Pak to snad pochopím.

    • Mluvíte mi z duše.

      • Já bych také uvítal na náměstí méně automobilů, ale zkuste někdo vymyslet, jak to udělat. Mít z celého Palackého náměstí pěší zónu je hodně hříšná myšlenka, že?

    • Aby bylo jasno. Z duše mi mluví pan Mikeš 🙂 Centrum Rosic je přecpané auty.

      • Myslíte úřednickými? 🙂 A kdyby jenom centrum!

  • Dobrý den,
    teď jsem si na stránkách města rozklikl situačku, kde je schválené DIO… Co k tomu dodat: je to samozřejmě v pořádku, ale ve městě, kde obyvatelé v místech, kde již dnes je užívána přednost zprava (místní satelity například) neví co je pravá ruka a řídí se heslem, že jedu rovně = jedu po hlavní, tak to bude masakr! Doporučuji zřídit na náměstí ve vaňkovce rovnou ortopedii a kelmpírnu.
    A co se týká plochy pro hasiče, tak než začnete bojovat o politické body, zkuste si najít zákon: co to je nástupní plocha pro hasiče a jaké má mít parametry. Potom můžete kritizovat směrnice EU (kde je taky kravin opravdu mraky).
    A jen poslední dotaz: to jste někomu věnovali pozemek s tím, že jste nevěděli, k jakému bude sloužit účelu?
    Děkuji a přeji příjemný zbytek týdne, F.

    • Dobrý den pane Vokurko, máte pravdu náš národ pomalu a jistě blbne a s těma rukama to bude stejné. Doporučil bych, pokud ke střetu dojde, řidiči, který přednost nedal, na ruce vytetovat „pravá“ a „levá“, aby do příště už věděl. Ale třeba se najde vhodná mobilní aplikace v chytrém mobilu, která ho zachrání.
      O politické body bojovat nemusím, nemám to zapotřebí. A už vůbec bych k tomu nepoužil nástupní plochu pro hasiče. 🙂 Mně to jen překvapilo. Viděl jste někde jinde tuto plochu v takové velikosti a jestli vůbec? Takže hledám u nových staveb po celé republice a nějak se mi nedaří. Ale např. nový dvacetipatrový hotel na pražském Pankráci nástupní plochu má! O velikosti 4×2 metry, plocha je umístěná cca 30 metrů od hotelu. To hovoří za vše. Asi jiné zákony platí v Praze a jiné u nás na lontě, jinak si to nedovedu vysvětlit. A pro upřesnění: pozemek jsme nikomu nevěnovali, je stále náš, jen na něm máme větší nástupní plochu pro hasiče. Místo parkoviště, pro které jsme tenkrát dávali souhlas. Takže účel jiný, ale, jak říkáte, důležitější jsou zákony a směrnice EU.
      Ještě je tu otázka, pro které hasiče ta nástupní plocha je? Napadlo mne, že asi pro ty, co přijedou první….

  • Pane starosto,
    nejlépe by Vám k Vašemu dotazu odpověděl někdo odpovědný, chytrý a vzdělaný, kdo schvaloval nebo projektoval požární bezpečnost stavby, ale protože mi Vaše zamyšlení profesně jako vzdělanému „nejde z hlavy“ 🙂 pokusím se Vám i čtenářům blogu odpovědět na Vaši větu „Také mi bude muset ještě někdo vysvětlit, že, teď nevím z hlavy kolik přesně, ale řekněme, že osm parkovacích míst před RPlaceem, je vyhrazeno pro hasiče.“
    …………………..
    Nejsem odpovědný, už vůlbec ne chytrý, ale problematikou požární bezpečnosti staveb a požární ochrany se zabývám od roku 1996. Aniž bych znal projekt nebo stavbu jako celek, na „první pohled“ je zřejmé, že se jedná o budovu, kde jsou komerční prostory a také v horních podlažích byty. Navíc má budova podzemní podlaží a 6 pater nahoru; při pohledu z venčí jsou v chodbě v objektu vidět výtahy (možná požární) a u vstupu je klíčový trezor (je zde tedy také požární signalizace). Kodex norem požární bezpečnosti, který se týká takové stavby právě požaduje zřízení tzv. nástupní plochy . Normy ČSN jsou jak píšete jsou harmonizovány se směrnicemu EU; no a právě tato nástupní plocha musela být bezpochyb u objektu vytvořena právě podle některé z těchto norem. Nástupní plocha slouží pro odstavení prvního vozidla jednotek PO, které se musí co nejrychleji dostat k systému požární signalizace, k uzávěrům médií v objektu, a tato plocha musí navazovat na vnitřní zásahovou cestu, kterou je chráněná úniková cesta, což je zřejmě právě to schodiště u této plochy, kde je také klíčový trezor. Dvory a průjezdy do uzavřených areálů se nesmí v tomto případě použít – nevyhovují dispozičně plochou a parametry.
    Tolik jen velice stručně, proč vznikla tato plocha.
    Za mě snad jen tolik, že tato plocha musí sice mít únosnost na požární cisternu, ale možná místo dlažby z kostek by zde mohl být prostor ze zatravňovacích bloků, aby to nevypadalo jako parkoviště.
    Nicméně již v projektu pro územní řízení tato plocha musela být projektována a určitě se o ní vědělo již ve fázi povolování stavby.
    hasiči dostříknou hodně vysoko i daleko, ale zde jde o zajištění bezpečné evakuace osob a rychlost zásahu jednotek PO uvnitř budovy.
    Třeba mne někdo fundovanější doplní.

    • Děkuji panu Humpolíčkovi za jeho komentář, kde mi alespoň v krátkosti vysvětlil nutnost nástupní plochy pro hasiče. Pořád si ale myslím, že je tato plocha z pohledu laika zbytečně velká.

  • Ještě k nástupní ploše. Nástupní plocha dle ČSN 730802 nemusí být třeba pokud je v objektu vnitřní zásahová cesta – chráněná úniková cesta typu B a vyšší. RPLaceo asi tedy nemá vnitřní zásahovou cestu, jak jsem se domníval v předchozím příspěvku – nemusí ji mít podle příslušné ČSN, proto se tedy zřejmě navrhla ta nástupní plocha. Jinak minimální šířka NP je 4 m, o délce se nic nepíše, jen to, že má umožnit přistavení výškové techniky.. Může být zatravněna, jen se bohužel nesmí používat k parkování a musí vydržet zatížení 100 kN a má být kolmo nebo podél nejdelší strany.

    • Dobrý den přispěji ještě svým komentářem, nástupní plochy se běžně objevují u objektů podobného charakteru , jen je zarážející , že v projektové dokumentaci jejíž torzo, které jsem mohl vidět , v rámci (ne) řešení problému „s obnaženými lipami“ , žádná nástupní plocha nebyla. Mohu se pak domnívat, že na ni „zapomnělo „, aby vyšly v rámci projektu počty parkovacích míst pro rezidenty a pohotovostní stání pro návštěvníky obchodů . Při kolaudaci se požárník prováděcí kontrolní prohlídku správně všiml, že nástupní plocha chybí a tak se nahonem vytvořila dvěma ocelovými falusy a signalizační páskou. Ta byla následně nahrazena žlutým vodorovným dopravním značením. Tolik má domněnka. Krásné jarní dny Mikeš

      • Jen jestli se nedomníváte, pane Mikeši, správně. Já bych se nedivil.

      • Podle mého dobře informovaného zdroje byla nástupní plocha v projektové dokumentaci R-PLACEO od počátku. Plocha slouží nejen pro hasiče, ale i pro zásobování.

        • Podle mého, jak věřím, dobře informovaného zdroje, když se k projektu vyjadřovalo město, tato plocha v takové šíři zde nebyla. V každém případě je podstatné, aby se dala využít i k zastavení a nebyla zapáskovaná a tím k ničemu.

  • Já teda nevím, ať si kurnik šopa hasiči nastupují na hasičce. A kde mají vystoupit tu nenápíšeš. Co šeš to kurňa za starostu? Kurňa nechlemtéte na tým radhausu.

    • No hlavně aby nastópili, když bude třeba erplac nebo rathaus fajrovat. Co su za starostu? Nic moc asi, když zatím nechlemtám. Na to só tady jiní.

  • Dobrý den k tomu dopravnímu znační bych jen dodal osobní poznatek…
    Jezdím na/přes náměstí téměř každý den a poctivě se řídím novou předností z prava na všech místech kde zóna platí a nevadí mě to,jen musím říct že za celou dobu od změny mě osobně ještě nikdo přednost nedal a když jsem já dával přednost tak na mě řidiči nechápavě koukali a ,děkovali, jakobych jim snad podlízal:) Za mě osobně je začatek i konec zóny označen sice velkou a špatně viditelnou tabulí. Nemusíte odpovídat stačí když tam třeba 20x projedete a potkáte pár ignorantu i těch co značku ,snad, přehlédnuli…. jinak je to asi OK. lepší než jednosměrky 😉

    • Dobrý den pane Dvořáku, snažím se odpovědět vždycky, po náměstí jezdím nejméně 4x denně, takže od dubna to máme…. Nepočítaně. I já se setkal s nepochopením řidičů, kterým jsem dával přednost zprava. Zvyk je samozřejmě železná košile, jak se říká, a tak bude ještě hodnou chvilku trvat, než si na změnu řidiči zvyknou. Nemyslím si, že by značky o změně přednosti v jízdě nebyly dostatečně vidět. To jen řidič, který již od ulice Kpt. Jaroše zoufale pátrá po možnosti zaparkování, si nevšimne….

Vložit komentář: