Čvn 24, 2017 - Uncategorized    18 Comments

Rekonstrukce Sklářské

Dobrý den,

 rád bych se zeptal na podrobnosti ohledně rekonstrukce ulice Sklářské. Ze zdrojů, které mám, jsem se dozvěděl, že v květnu má být vybudována noví pozemná komunikace jak pro motorová vozidla, tak pro pěší. Mám k tomu několik dotazů.

 1. Bude na část Sklářské souběžnou s železniční tratí umístěno nějaké veřejné osvětlení? Momentálně od přejedu až po vjezd do Barka není nic a pochopitelně je tam tma.

 2. Jak to bude s vlečkou, když pozemek pod ní město prodalo Barku?

 3. Zvažovalo město nějak parkování v této lokalitě?

 4. Zůstane Sklářská průjezdná na nábřeží, nebo tam někdo opět umístí ty betonové nesmysly, aby museli všichni jezdit vrchem?

 Díky za odpovědi.

Martin Šuterik

 

18 Komentářů

  • Děkuji pane Šuteriku za příspěvek a ještě jednou se omlouvám, za moji opožděnou reakci při jeho zveřejnění. Odpověď nebude asi tak jednoduchá, jak zní dotazy. Teď, od pasu, dokáži zodpovědět jen dotaz na vlečku a informaci o průjezdnosti. Pozemek s vlečkou je Barka, které ve svých plánech počítá po tomto pozemku s vybudováním nové přístupové komunikace do jejich areálu. Ale to až v návaznosti na projekt zdvojkolejnění trati, který se teď, konečně, když se Voda z Tetčic zbláznila, podaří zrealizovat. O průjezdnosti na Nábřeží bude rozhodovat majitel pozemku, kde byly betonové ohyzdné květináče původně umístěny. A to není město. Asi bude nutné nepokazit si dobré sousedské vztahy s majiteli bytových jednotek na adrese Sklářská 852. 🙂
    Ve svém věku si už toho moc nepamatuji. Proto si musím znovu prostudovat projekt, abych mohl fundovaně odpovědět na další dotazy. Vlastně ne, udělám to jak správný manažer typu našeho místostarosty a zaúkoluju k odpovědi nějakého zaměstnance. Holt nová škola. Co nemusíš udělat sám, nalož jinému! Prosím o strpení.

    • nechápu proč by měl někdo někoho jezdit přes svůj pozemek,to je jako bych jezdil někmu přes zahradu

      • No není pozemek jako pozemek, když je to neoplocené, je to automaticky veřejné prostranství…. My na radnici jsme bohužel zvyklí na to, že si hodně občanů myslí, že všechno cizí patří všem a jen to jejich patří jim.

        • Udělat příjezdovou cestu přes cizí pozemek bez souhlasu majitele mně moc OK nepřipadá.

          • To je pravda, ale musím předslat, že nic takového se nechystá. Zase ale na druhou stranu se vesele využívají pozemky města a taky se nikdo ani nezeptá, zda je to možné. Konkrétně třeba na Sklářské. 🙂

        • dobrá rada takže oplotit a je vyřešen průjezd okolo kůlen na sklářské

          • To záleží na tom, jak se majitel pozemků rozhodne. Ale domy č. 851 a 852 tu možnost mají. Nebo by mohlo město část pozemků vykoupit a udělat tam propojovací komunikaci mezi Nábřežím a Sklářskou. Třeba jednosměrku. A bude hned kde parkovat. To mne tak teď napadlo. Třeba by to zde lidi uvítali, nevím.

  • Nu6e, jsou to již dva týdny, co byl dotaz položen, a datum realizace, což by měl být květen, se nezadržitelně blíží. Jsou tedy k dispozici nějaké podrobnosti?

  • Tak děkuji. Nejspíš tedy můžeme očevat, že se sice opraví silnice a chodník, ale nejspíš za tím bude taky schovaná nějaká menší kulišárna pro Barko, které sem už teď jezdí s náklaďáky plnými štěrku, písku, atd.

    • Jaképak kulišárny, ty doby jsou dávno pryč. Právě z důvodu brzké realizace opravy ulice Sklářská jsme vyzvali Barko, aby využilo současnou situaci a navezli již v současné době co nejvíce materiálu do areálu. Barko také začne v letošním roce stavět administrativní budovu vedle vjezdu do areálu. Nyní přikládám odpovědi investičního technika na otázky v příspěvku:

      Odpovědi: na položené otázky:
      Ad 1/ Samozřejmě s realizací osvětlení při výstavbě nové komunikace lze počítat, ale zatím se tato část komunikace neřeší pokud nebude jasno s výstavbou železniční tratě. Tato část komunikace se může realizovat až při výstavbě žel.tratě. Nelze řešit územní řízení na dvě stavby na jednom pozemku.
      Ad2/ Vlečka byla prodána současně s pozemkem. Je majetkem Barka.
      Ad3/ Vzhledem k tomu, že se jedná o opravu stávající komunikace, tak parkovací plochy ani nyní nejsou řešeny na pozemcích města. Parkování lze řešit pouze u bytových domů popř. tak, jak doposud na pozemku Barka.

  • Dobrý den,

    mám několik dotazů ohledně opravy ulice Sklářské.

    1) Zahlédl jsem na stránkách městského úřadu, že bude hotovo v srpnu, což jsou 3 měsíce. Co vše se tedy opravuje?

    2) Zajímalo by mne, jak může oprava silnice a její kompletní vybagrování probíhat „s minimálním omezením provozu“. Může mi to někdo vysvětlit? 🙂 Již dnes byla půlka ulice vybagrovaná a byl problém se z ulice vlbec dostat, neboť vozidla byla obklíčena bagry. To chápu, jen si myslím, že by občané měli být upozorněni alespoň značkami (zákaz stání atd.)

    3) Jednalo město Rosice se společností e-on o přeložce elektrického vedení do země? Vedení v ulici je problematické, nedávno na jedné z fází vyhořela pojistka, když došlo ke zkratu (vítr zřejmě zapříčinil kontakt dvou kabelů).

    4) Poslední dobou bývá v ulici často cítit zápach spáleného plastu, respektive je to cítit jako tér či doutnající izolace kabeláže. Je možné zjistit, kde je problém a vyřešit to? Předpokládám, že to nebude nic zdravého a rozhodně to není nic příjemného. Díky.

    • Pěkný den pane Šuteriku, já tušil, že oprava Sklářské se neobejde bez problémů. To je ale normální. Problémy jsou, když se nic neděje a ještě větší jsou, když se něco konečně začne dít. Mohu jen říci, že podle mne byli VŠICHNI občané Rosic informováni o opravě dostatečně. Nemluvím jen o internetu, ale hlavně několikrát v pouličním rozhlasu a tím pádem i v kabelové televizi. Že by na sklářské rozhlas nefungoval? Nebo je to snad jen náhoda, že jste třeba nebyl zrovna doma?
      ad1) Ve smlouvě je opravdu termín dokončení srpen. Jsem přesvědčen, že vzhledem k tomu, že firma ulici zná, neboť zde již budovala kanalizaci a vodovod, bude rychlejší. Ale při opravě nikdy nevíte, co najdete ještě dalšího v havarijním stavu a naopak se tak může stát, že se oprava protáhne. Vždyť se na tuto ulici sto let nasáhlo. Opravuje se kompletně povrch silnice po opravě sítí, přilehlé chodníky, prostě by měla být celá ulice fungl nová. Konečně. Prosím, vydržte tato omezení, určitě se to vyplatí.
      ad2) Co je minimální omezení provozu, sám nevím. Někdo to může brát tak, že půlka vozovky se udělá nahotovo a druhá polovina až pak. Co se týká Sklářské, já budu rád, když se to minimální omezení provozu dotkne jen toho, že budou moci obyvatelé ulice každý den vyjet a zajet k domu. Nemyslím parkovat. Tady bych doporučoval přeparkovat na Nábřeží. Ale záleží na každém z obyvatel Sklářské. Dopravní značení při opravách si zajišťuje samotná firma. Vše musí zabebezpečit tak, aby se nikomu nic zlého nepřihodilo a nevznikly žádné škody.
      ad3) Se společností EON, co já vím, se o ulici Sklářská nejednalo. Je velmi obtížné od této organizace obdržet nějaký plán rekonstrukce a přeložení drátů „DO ZEME“ a ještě, když už plán dostaneme, tak nemůžeme spoléhat na to, že bude, alespoň co se týká roku, dodržen. Asi proto, že německý Essen je dost daleko a peníze ženou zkratkou přes Brusel. Jak jinak, že? Zkusím zjistit, jak to se stavem vedení vypadá, třeba nás firma překvapí.
      ad4) Zde alespoň trochu prosím o lokalizaci místa zápachu, těžko chodit po celé ulici se zdviženým nosem a nasávat.

  • Dobrý den, k Vašim bodům:

    1) Omezení jsou pochopitelná, s tím problém nemám. Jen jsem nečekal, že budu před odjezdem do práce obklíčen stavební technikou.
    Popravdě hlášení rozhlasu na Sklářské slyšet je, ovšem vyznačuje se tím, že zatímco znělka řve jak hudba u kolotočů, tak samotné hlášení z tlampače je tišší. Když kolem vás zběsile pobíhá dítě a máte navíc zavřené okno, tak tomu prostě nerozumíte. 🙂

    2) Samozřejmě jseem přeparkoval, abych tam nezavazel, spíše jsem očekával alespoň nějaké dopravní značení, kdy přesně už tam člověk nemá překážet. Nikdy nevíte, ze kterého konce začnou a kdy přesně se to bude týkat vás konkrétně…

    3) To je dost možná velká škoda, mohlo se to udělat naráz, aby sepak nový chodník / silnice nemusel znovu rozebírat a rozkopávat. Jsou to přeci zbytečné náklady navíc, ty peníze se dají použít jinde… o spolehlivosti současného el. vedení nemluvě. Konkrétně na domě 847 navíc el. vedení tvoří výraznou překážku například pro zateplení fasády.

    4) Zápach dle mne vychází buď z Barka, nebo od traf společnosti e-on a děje se tak zejména za slunečných a teplých dnů. Šíří se to pak ulicí dále směrem k železnici. Stejně tak ten zápach může vycházet z visutého el. vedení, ta kabeláž nejspíše taky bude kdovíjak stará…

    • Taky děkuji, nechám stav elektrických vedení na Sklářské prověřit. I na Barko pošlu dotaz.
      Budovat chodníky a komunikace a pak je rozkopat pro vložení elektrického vedení nebo plynu či kanalizace, je, promiňte mi ten výraz, ZHOVADILOST. Ale pořád na někoho čekat (například na změnu plynového vedení na ulici Pod Zahrádkami již čekáme drahně let), to bychom opravdu ve městě nic neudělali, navíc bez nějakých plánů, bez plánování městského rozpočtu to také není možné. Takže nám nic jiného nezbývá, než jít do oprav s rizikem, že nám někdo opravené komunikace následně rozkope. Je pak na vedení města, aby si pohlídalo, zda je komunikace uvedena do původního stavu. Práce navíc. Kdo ji dělá rád?

  • Práci navíc nedělá rád nikdo, proto ten podnět vznáším. Možná představitelům obce vyjde takový kolos jako je E-on spíše vstříc, než mně jako jednotlivci. Já jim sám za sebe zavolám, ale možná by nebylo od věci tam napsat dotaz, nebo rovnou podnět ze strany města. Podle ulic okolo B. Němcové usuzuji, že přesun vedení do země v jedné ulici je otázka max 3-4 dnů…

    Ještě jeden dotaz – předopkládám, že na silnici bude klasicky asfalt, na chodníku pak nějaká obyč zámkovka? Je to praktičtější při případném rozebírání… 😀

    • No, ze zkušenosti vím, že je konkrétně EON stát ve státě. K obcím se chová stejně jako k občanům. Jen zaměstnanci EONu, se kterými jednáme, se chovají velmi vstřícně, ale jakmile předají informace do anonymity tohoto molochu, výsledek je stejný. Nikdo se s námi moc nebaví. Kdybyste věděl, jaké to bylo martirium, když jsme chtěli přepsat elektřinu z EONu na našeho vysoutěženého dodavatele, nestačil byste se divit. Ty obstrukce, vyhrožování odpojením atd., atd. Nakonec jsme to vzdali a s připojením oné budovy jsme pro sichr raději zůstali u EONu.
      Co se týká ulice Sklářské, vše pokračuje dle harmonogramu (dnes jsme měli schůzku ohledně oprav), jediný problém se objevil v nestabilním podloží před domem rybářů, kde se bude muset díky jílům nasátých vodou více zpevňovat a zhutňovat. Do deseti dnů by měl být průjezdná pro zemědělská vozidla i část navazující na asfaltku k Tetčicím, aby se zemědělci dostali na pole a splnili plán sklizně třeba řepky-babišky. Povrch komunikace bude asfaltový, chodníky ze zámkovky. A také bude co nevidět nové veřejné osvětlení.

  • Zdravím a děkuji za odpověď.

    Snad to tedy konečně bude vypadat jako u lidí, hlavně se tím výrazně sníží prašnost v lokalitě. Ještě mám technivký dotaz k druhé půlce ulice. Jak sám jistě víte, na zdvojkolejnění tratě se již čeká kolem deseti let (kdyžtak mne upřesněte), stejně tak dlouho se díky některým jedincům ještě čekat může. Opravdu s tím nejde nic udělat? Nemyslím teď s tratí, ale s dokončením opravy ulice. Přecejen asi bude podivné jet půl trasy po hlíně a půl po asfaltu. Nemluvě o tom, že se bude muset nějak vyřešit přechod mezi oběma povrchy a kaínky a prach z neopravené části ulice budou tu opravenou část výrazně ničit…

    • Máte pravdu, snad se příští rok začne s realizací zdvojkolejnění trati. Možná by do té doba stálo za to sebrat z povrchu to bláto a aspoň komunikaci větší vrstvou štěrku vyspravit. Asfalt by byl rozhodně vyhazování peněz, ale to jste jistě ani na mysli neměl.

Vložit komentář: