Kvě 26, 2017 - Uncategorized    14 Comments

Zdvojkolejnění železniční trati

Také čekáte na modernizaci železniční tratě z Brna do Zastávky? Taky čekáte na chráněný železniční přejezd v Rosicích? Také čekáte na důstojnou vlakovou zastávku s čekárnou Rosice u Brna? A co přestupní uzel IDS u rosického nádraží? Tak to se asi nedočkáte.

Jaroslav Světlík

 

http://brno.idnes.cz/stavba-koridoru-brno-zastavka-u-brna-dvv-/brno-zpravy.aspx?c=A170112_092839_brno-zpravy_mav

14 Komentářů

  • Dávám tomu tak 25 let, pak ten bizarní spolek nejspíše vymře a bude konečně pokoj… Škoda, minimálně budova železniční zastávky by zasloužila nějakou rekonstrukci už hodně dlouho.

    Luboš Fučík

    • Zdravím pana Fučíka a děkuji za komentář. Podstatné je, že to už ani není bizarní spolek. Kdyby se úřady, které řeší pseudopožadavky VzT, podívaly, zda vůbec tato ekoteroristická banda reálně, dle legislativy, existuje, zjistily by, že už má jen náčelníka. Takže by se vůbec nemusely jeho nějakými výmysly tohoto nemocného člověka zaobírat.

  • Dobrý den pane starosto,
    rád slyším že i Vy si uvědomujete, že se toho zdvoukolejnění a zkvalitnění dopravy do Rosic jen tak nedočkáme, protože Dvořák to bude bojkotovat dokud bude živ. V této souvislosti se Vás chci zeptat na dvě věci:
    1. Nemělo by město už současnou situaci konečně (405 o víkendu po dvou hodinách, to je skutečně nenosný interval) nějak řešit? Jako nejlevnější řešení mě napadá zavést v časy kdy o víkendu nejede 405 linku obsluhovanou minibusem od zastávky linky S4 Rosice u Brna, který by v trase Rosice, Těstárny -> Rosice, Kamínky – Rosice, Trávníky – Rosice, Brněnská/Husova – Rosice Těstárny. (Bylo by to levnější než ještě zavádět zastávku Rosice, žel.st.)
    2. Nemohlo by město Rosice ve spolupráci se Zastávkou za řešit zrušení každého druhé spoje na 405 v pracovní dny o prázdninách? Na můj popud Kordis už 2x dělal průzkumy a vždycky jim vyšlo, že to tak tak stačí a je pravda, že rok od roku pozoruju v tomhle období úbytek cestujících, protože jsou zjevně naštvanější a naštvanější a jezdí škodlivými auty, že to nejezdí v rozumném intervalu, přestože o prázdninách určitě není trvale pryč půlka pracujících obyvatel plus žáci a studenti. Navíc současné omezení které začíná už spojem 4:30 ze Zastávky nedává smysl – v tento čas rozhodně studenti nejezdí, ti jezdí tak nejdříve kolem šésté. A naopak totéž v pozdější odpolední špiččce.
    Věřím, že když není nabídka, nemůže být poptávka. Zatímco kdybyste na čas společně se zastávkou financovali tyto spoje, tak by se Kordisu ukázalo, že to jezdí obsazené a že by se to vyplatilo z krajských peněz.

    • Dobrý den pane Meinere, děkuji za Váš komentář. Protože v současném volebním období již nemám dopravu v kompetenci a ztratil jsem o fungování IDS JmK přehled, předám Váš podnět (tady byl překlep!) kompetentnímu místostarostovi. Jistě se rád odpovědně vyjádří. Pokud by k tomu nedošlo, což je díky jeho vytíženosti samozřejmě možné, problém si nastuduji a dám Vám vědět.

    • Pan místostarosta k tomu napsal:

      Co se týče okružní linky po Rosicích, tak jsem dotaz na Kordis vznesl. Kordis uvažoval o přetrasování linky 153, která by tak částečně suplovala okružní linku. Bohužel je zde problém, že zastávka Rosice-Těstárny je jen ve směru na Zastávku, tedy by se musela vybudovat zastávka i ve směru k Husově ulici. Vzhledem k tomu, že je plánovaná přestavba celého uzlu, tak to není hospodárné. Nicméně mohu nechat nacenit Kordis Vámi navrhovanou variantu a uvidíme. Co se týče redukce spoje 405 tak si myslím, že hodinový interval i když jsou prázdniny je vhodné zachovat. Co se týče špičky, kde je interval krátký tak to o tom samozřejmě lze diskutovat.

      S pozdravem
      Bc. Petr Ženožička
      Místostarosta

      • Dobrý den pánové,
        pane starosto, Vám děkuji za předání a Vám pane místostarosto za odpověď, přesouvám konverzaci na e-mail, když se toto téma mezi cestující veřejností nechytilo :-).

  • Dobrý den,
    rád bych také „přihodil“ několik slov ke zdvojkolejnění železniční trati. Popostrčily mě k tomu
    (a) informace o tom, že k navrhované změně stavebního zákona (který má mimo jiné omezit vliv zelených ideologů na řízení o velkých stavbách a zrychlit je) mají řeči a připomínky spolky jako Děti Země, Duha a MŽP z titulu „omezování práv občanů ve stavebním řízení“, a
    (b) informace o tom, kterak se politici v předvolebním rauši trumfují ve slovní podpoře koridorů s rychlostí vlaků tu 200, tu 300 kilometrů za hodinu.
    Můj názor je vcelku strukturovaný:
    K bodu (a) – stačilo by, kdyby se opět začal používat prostý selský zdravý rozum. Je třeba jasně říci, že ekologické spolky jsou velmi často nyní už jen ekoteroristická a ideologická seskupení, kterým už vůbec nejde o péči o přírodu či životní prostředí v širším slova smyslu. Pokud by tomu tak bylo, nemohly by tyto spolky (jeden z nich v místě známý se zaklíná péčí o vodu) napadat projekt, jehož smyslem je nahradit čoudící a smrdící dieselové lokomotivy elektrickými, zkapacitnit trať, zvýšit frekvenci vlaků a tím také odstranit více aut ze silnic. Bude-li vlak pendlovat mezi Zastávkou a Brnem ve špičkách co 15-20 minut, troufám si říci, že významné množství lidí bude do Brna jezdit vlakem. Říkám jasně: spolky jako Voda z Tetčic, Duha, Děti Země, apod. se staly jen nátlakovými skupinami, pro které je reálný společenský význam něčeho daleko za jejich prioritami. Chtěl bych se dožít toho, že člověk bude mít v očích těchto spolků stejná práva jako jiní živočichové. Nechápu, jak může někdo s funkčním mozkem napadat např. stavební řízení na modernizaci D1, obchvat Břeclavi, dvojkolejku z Brna do Zastávky. Tragické je, že tyto spolky ve velké míře žijí ze státních dotací a grantů. Takže – jsem všemi deseti pro omezení práv těchto spolků ve stavebním řízení, a to na reálnou rozumnou míru, tam, kde jejich členové skutečně žijí, v rozsahu „jednou a dost“, tzn. zrušit kolečka nekonečných odvolávání se a podávání těchže námitek pořád dokola.
    K bodu (b) – mně by stačilo, kdyby na naší trati jezdil vlak odpovídající 21.století, často, tiše, na elektřinu a rychlostí klidně tak 60-80 / hodinu.
    Abych to uzavřel: myslím, že je na čase označit nejrůznější „ekospolky“, kterým už dávno nejde o životní prostředí, správným výrazem jako jeden z typů rakovinných nádorů vyspělé společnosti.

  • Jak se tedy věc v současnosti má? Stále sabotujeme?

    • Samozřejmě, sabotér nikdy nespí. No, přiznám se, že nevím jak je to s jeho aktivitou teď. Podstatné na celé věci je to, že bylo vydáno na zdvojkolejnění trati někdy na podzim minulého roku územní rozhodnutí. Bohužel není dosud pravomocné, neboť se tetčický vodník odvolal a napadl ve své pýše vše, co mohl. Odvolacím orgánem je JmK, takže tam to od té doby jen leží, leží a leží. Nebo se rozhodnutí přesunuje z kanceláře do kanceláře. To asi dřív. Asi je na Kraji málo úředníků, nebo se trošku snad bojí vydané územní rozhodnutí podržet. Ale to jsou jen mé dohady. Držme pěsti.

  • Myslím, že informace by nám k tomu mohl poskytnout pan Viktor Vik.

    • Ano, právě s panem inženýrem Vikem, když potřebuji informace, co je nového, jednám. Kromě samozřejmě našeho úřadu, pod který stavba částečně spadá.

  • Celkem mne fascinuje, jak jeden člověk může kvůli svým výplodům terorizovat stovky, nebo spíše tisíce jiných. Asi to chce změnit legislativu.

    • Však všichni víme, že to není jen toto sdružení, takových kazisvětů je v republice spousta. Bohužel, aspoň co mám informace ze Svazu města a obcí, kde jsme několikrát požadavek ke změně legislativy navrhovali, se žádná změna nechystá. A stačilo by málo.

    • Kecal jsem, omlouvám se, omezení formou změny v legislativě je přichystáno. Jen není vůle k tomu, aby to naši legislativci odhlasovali.

Vložit komentář: