Čvn 15, 2017 - Uncategorized    73 Comments

Svoz odpadu v Rosicích

Pane starosto, když jsem vás asi týden před svátky kontaktoval se žádostí o to, aby svozová firma byla tak laskava a vyvezla již tehdy přeplněné kontejnery na tříděný odpad, především papír, přislíbil jste to. Pořád jen něco slibujete a hodně lidem dochází trpělivost. Nic jste nezařídil, ostatně jako obvykle, mám pocit, že se tam na radnici s místostarostou jen válíte a užíváte si důvěry občanů, kterou vám ve volbách dali. Již někdo tady na blogu napsal, že jste nejhorší vedení města, jaké kdy bylo a mně nezbývá, než se přidat. Viděl jste, jak vypadají kontejnery na papír po Rosicích? Jaký byl binec kolem nich, protože jsou přeplněné a lidé nemají, pokud je tak pořád nabádáte, aby třídili, papír kam dávat? Viděl jste, jak vypadá ulice před sokolovnou? To je hanba! Ne občanů. Vás, vedení města, že je vám to jedno. Fuj!

Jiří Matějka

73 Komentářů

  • Pěkný den pane Matějko, děkuji za Váš příspěvek, i když se přiznám, že bych byl raději, kdyby nebyl. Nebudu Vám vyvracet Váš názor na naše vedení města, o tom to není, bavme se fakty. Máte pravdu, slíbil jsem, že to zařídím. Pěkně služebním postupem, přes pana místostarostu. Bohužel se opět nic nestalo, buď je závada na místostarostově přijímači, nebo na přijímači vedení firmy KTS Ekologie. Co se týká mých slibů, které jsem kdy osobně dal, na ty nezapomínám. Všechno si píšu. 🙂 Ono těch slibů ale zase tolik není, vždy se snažím slíbit jen to, co si myslím, že je splnitelné. Toto byl asi nesplnitelný úkol, omlouvám se, už nemám asi ty potřebné páky. Firma KTS Ekologie za těch pár let, kdy se nevídaným tempem rozšířila, asi současně zpychla. Ty doby, kdy stačilo zavolat na jejich vedení a bylo poměrně hned vše napraveno, jsou pravděpodobně pryč. Nebo že by byl místostarosta na vedení KTS Ekologie příliš měkký a nekotroloval si, zda jeho požadavky byly splněny? I to je možné. Třeba nám tady napíše pár řádků, jak jeho řízení společnosti z pohledu jednatele firmy probíhá.
    Za mne mohu jen říci, že s tím, jak funguje a fungoval v letošním roce vývoz komunálního, bio a tříděného odpadu, jsem velice nespokojen. Hlavně díky desítkám našich občanů, kteří se na mne během celého roku obraceli se stížnostmi, jako je ta ohledně svozu biopopelnic tady na blogu. Nepravidelnost svozu, binec po popelářích, vytékající zapáchající tekutina z popelářských aut při svozu bioodpadu, přeplněnost kontejnerů, to jsou zcela zásadní nedostatky, které vidí naši občané téměř pravidelně. Mně jako starostovi nejvíc vadí ty přeplněné kontejnery s tříděným odpadem a následný nepořádek kolem. Však to je vizitka našeho města!
    Jak to napravit? Cesta je jednoduchá a v minulých letech, na začátku mého působení ve funkci starosty jsem ji použil. Byl jsem zvyklý z podnikání na razantní řešení. Výběrové řízení na firmu svážející odpad! Jak jednoduché. A účinné. Tenkrát se KTSka velmi rozmáchla, co se týkalo ceny za svoz odpadu. Stačilo se jen lehce pozeptat u konkurence, za kolik by nám stejné služby nabídli a ejhle! Cena byla dole, než bys vysypal kontejner. Jako strážce rozpočtu totiž také nejsem spokojen. Cena za svoz nám utěšeně každý rok roste, v roce 2014 to bylo 2 850 000 Kč, na rok 2017 je schváleno již 3 500 000 Kč! Je to normální? Asi je někde chyba. Třídíme jak blbí, svážíme jen jednou za 14 dní komunál a stojí nás to čím dál víc peněz?! A jsme zase u těch paradoxů. Víte přitom jaký byznys stojí za tříděným odpadem? Uvažuji, že radě po Novém roce navrhnu nejen výběrové řízení na svozovou firmu, ale také abychom od občanů začali vykupovat papír a plasty ve sběrném dvoře, jak je to v klasických sběrnách. Město by na tom vydělalo, jak v korunách, tak ve svém vzhledu.

  • Vážený pane starosto,

    vzhledem k tomu, že v roce 2017 zredukujete svoz směsného odpadu do intervalu 1x 14 dní, posílíte přímou úměrou i svoz tříděného odpadu? Lze předpokládat, že lidé začnou více třídit (chvályhodné), aby ušetřili místo v popelnici, ovšem objem vytříděného odpadu se tím pádem navýší v barevných popelnicích (kontejnerech). Jak bude řešeno?

    Děkuji za odpověď

    Svobodová

    • Pěkný den paní Svobodová, tak, jak píšete, by to mělo fungovat a já jen doufám, že to tak bude i reálné. Jen bych znovu doplnil, že interval svozu komunálního odpadu jednou za 14 dní se netýká sídlišť. Tam bude svoz 1x za týden. Zatím. Po vybudování nových míst na kontejnery v sídlištích, bude i zde svoz 1x za 14 dní, pokud se do té doby nevrátíme k týdennímu svozu. 🙂

  • Na rozdíl od p. Matějky si myslím, že to, jak vypadá okolí kontejnerů na papír v Rosicích, není chyba vedení města, ale jeho občanů. Firma KTS EKOLOGIE sváží tříděný i netříděný odpad z více než 50 obcí podle svozového plánu na základě smluv s pevným počtem svozů, ne podle zaplněnosti nádob. Je přirozené, že se kontejnery na tříděný odpad nenaplňují rovnoměrně, a to jak na jednotlivých stanovištích, tak v čase. Pokud je ten „můj“ kontejner už plný, tak buďto s vysypáním vytříděného odpadu počkám na jeho vyvezení, nebo odpad dovezu do jiného kontejneru, případně ho odevzdám ve sběrném dvoru. Ale neodhodím ho vedle kontejneru. Stejně tak neodložím své odpady před zavřená vrata sběrného dvoru v době, kdy není v provozu. Toto je hanba rosických občanů, ne vedení města.

    • Děkuji panu Kolčavovi za komentář. Samozřejmě, že má pan Kolčava pravdu. Je to o lidech. Pravdou ale také je, že ne vždy proběhne svoz tříděného odpadu podle původního harmonogramu a pak dochází k přeplnění kontejnerů. A vyžádat si jeden svoz před Vánoci navíc, abychom byli na tsunami papíru a plastů připraveni, je, podle mne, velmi jednoduché. Konkrétně právě před Vánocemi se ona nerovnoměrnost nevyskytovala, neboť všechny kontejnery po Rosicích byly téměř zaplněny.

  • Dobrý den,
    nebudu a nechci komentovat osobní invektivy ať již se týkají kohokoli. Uvedu jen pár zpřesňujících čísel.
    Odpady byly vyvezeny mezi svátky dle smlouvy. Od nového roku se budou plasty svážet 2x týdně. Počty kontejnerů na papír se na kritických místech upraví. Cena za svoz komunálního odpadu roste všude, ne jen v Rosicích. Navíc se zvyšuje počet obyvatel. V průměru připadá na jednoho obyvatele v Rosicích ročně 213 kg směsného odpadu. Například v Židlochovicích je to 144 kg. Asi by se měli zamyslet občané v Rosicích, kteří netřídí.
    Město Rosice vynaložilo následující finanční prostředky za odvoz odpadu pro společnost KTS Ekologie:
    2010 – 3.292.943,-
    2011 – 3.305.498,-
    2012 – 3.370.117,-
    2013 – 3.196.292,-
    2014 – 2.528.718,-
    2015 – 2.606.532,-
    2016 – 2.859.630,- bylo zaveden svoz bio 18 x ročně

    Takže pokud se dobře podíváme, náklady na svoz odpadu v posledních 5 letech oproti letům minulým klesly a v podstatě se drží na stejné úrovni. Pro rok 2017 je rozpočtováno 3 500 000. Zde ale jsou zahrnuty i další náklady na odpadové hospodářství, nejen na faktury za svoz pro KTS Ekologie.

    • Děkuji kolegovi za upřesnění. Ve svých číslech jsem se opíral o schválené rozpočty na poslední roky. Téměř celou tuto částku „spolkne“ společnost svážející odpad, za likvidaci odpadů zaplatí město celkově daleko více prostřednictvím TS Rosice, které obhodpodařují Sběrný dvůr. V loňském roce, pokud si dobře vzpomínám, byla nejčastější měsíční platba pro KTS Ekologie ve výši necelých 250 000 Kč. Jsem líný se dívat na přesná čísla, omlouvám se, ale tak to nějak bylo. Když vynásobíme tuto částku dvanácti, jsme na částce okolo 3 milionů. Takže podle všeho nám mělo půl milionu za minulý rok zůstat a stejný předpoklad je i na rok 2017. Ale jak říká pan místostarosta, asi se platí ze stejného řádku i další náklady spojené s likvidací odpadů.

  • Nezlobte se pane starosto,ale Vaše odpověď na dotaz pana Matějky je úsměvná a pokud ji nepokládáte za silvestrovský vtípek tak naopak docela smutná.
    Jestli se nemýlím tak KTS je obcí Rosice z nemalé části vlastněna a obec do této společnosti investovala nemalé peníze nás všech.Nedovedu si představit,jak spravuje rada města pod Vašim vedením tuto a další společnosti vlastněné městem.Pan Ženožička je pouze jednatelem a má snad plnit úkoly dané vlastníkem. Kdo tedy rozhoduje v těchto společnostech,když to není vlastník ? Mohu se jako občan dozvědět jaký je současný podíl města v KTS a jaké má hospodářské výsedky? Pokud nejste schopni řídit vlastní společnosti,tak podíly prodejte a vypisujte výběrová řízení. Ušetří to prostředky nás všech !!!!

    • Pěkný den pane Sokole, já se nezlobím. Fungování KTS od prvopočátku jejího vzniku sleduji a někdy to je úsměvné, někdy zase méně úsměvné. Musíme si přiznat, že jako spoluvlastníci této společnosti asi nic moc dělat nemůžeme. KTS se od roku 2009 hodně rozrostla, z naší 1/15 na začátku se staly 2/72. Našich 50 000 Kč vkladu již nic neznamená. Rada města tak nemá žádnou možnost činnost KTS Ekologie ovlivnit, výsledky hospodaření vždy bereme jen na vědomí. Tyto výsledky, včetně roční uzávěrky, lze najít na internetu. Ale myslím si, že pokud máme ve firmě jednatele a jsme zakládající člen společnosti, pak by se eventuelně dala z této pozice činnost firmy alespoň korigovat a to ve prospěch města a jejich občanů. Co se týká výběrového řízení na svozovou firmu, to lze udělat kdykoliv. Podíl v „naší“ KTSce nám v tom rozhodně nebrání.

  • Původně jsem se chtěl veřejně zeptat v čem má město úsporu, když se za odpady v roce 2017 rozpočet navýšilo na 3,5 mil. Kč a přitom se frekvence svozu KO snížila na 1×14 dnů. Ale pan starosta na konci příspěvku odpověděl docela jasně.
    Snad z pohledu taky občana města (nezávisle na tom, že jsem zaměstnancem MěÚ) nejsem také spokojen s tímto řešením.
    Doma třídíme papír, plasty a sklo + bioodpad máme vlastní kompostér a přesto máme popelnici 1×týdně plnou k odvozu. Nezbývá mi tedy než zakoupit druhou nádobu a popeláři holt budou vyvážet dvě nádoby, takže si ve finále moc nepomohou.
    Navíc pokud chceme třídit správně, tak to ani není efektivní (a ani ekologické), jelikož do papíru nepatří zamaštěný papír nebo do plastu nepatří třeba láhve se zbytky oleje, takže tyto odpady pak logicky skončí ve směsném odpadu (popelnici), protože přece nebudu umývat teplou vodou a saponátem kelímky od jogurtu nebo plastové lahve od oleje. To raději ať to ekologicky spálí ve spalovně. Potkal jsem ve městě dost spoluobčanů a tito mají podobný názor a jejich nespokojenost s četností svozu na úkor zvýšení výdajů z rozpočtu je zřejmá.

    • Děkuji i panu Humpolíčkovi za jeho komentář. I s ním se docela shodnu. Jsem sice příznivcem třídění, ale především mi na něm vadí to, že na třídění hlavně vydělávají soukromé firmy nebo dokonce firmy tvářící se jako neziskovky a obcím a městům se vracejí do rozpočtů jen drobky z tohoto obrovského byznysu. Pak se musí v rozpočtu částky na likvidaci odpadů i při třídění navyšovat. Možná je to chiméra, ale kdyby s vytříděnými odpady našich občanů dělalo byznys přímo město, možná by naši občané měli poplatek třeba poloviční. To nemluvím kontejnerech stojících pomalu na každém rohu, které také moc parády nenadělají. A mít u svého domu víc než jednu popenici? To nechci ani zadarmo!

  • K tomu jen dodám, že pokud bychom i letos zůstali na 1 týdenním intervalu, a nedošlo by k poklesu množství směsného komunálního odpadu, tak předpoklad nákladů by byl cca o 880 000 Kč větší. Což znamená, že se blížíme ke 4 milionům. Vhledem k tomu, jak pan starosta střeží městskou kasu, tak by jistě trval na nějaké kompenzaci. Což lze učinit buď snížením frekvence svozu, nebo zvýšením poplatku. Já opět opakuji, že pokud vidím, že v třídění odpadu jsou na tom Rosice dosti mizerně a že jsou zde velké rezervy, navíc všude v okolí 14 denní svoz funguje, tak prostě nevidím důvod proč nejít touto cestou. A je zcela logické, že pokud se mění systém, tak to spousta lidí nese nelibě. Protože to prostě snižuje jejich pohodlí. Pokud ale mají za pohodlí připlatit, tak je oheň na střeše.
    A pokud mi zde pan starosta píše, že není nic jednoduššího než vypsat výběrové řízení, tak zde můžu s určitostí na 99% tvrdit, že by to znamenalo nejen snížení komfortu svozu, ale i možnost flexibilně a operativně reagovat na různé nenadále situace při svozu, které se prostě stávají a nás nestojí nic. Já netvrdím, že je vše bezvadné. Prostě občas se nějaká chyba stane. Chybou se poučíme a snažíme se jí do příště vyvarovat. Pokud ale řešení zvolíme jinou firmu., tak ta si za každý „nadstandart“ oproti smlouvě nechá tučně zaplatit. Stačí se podívat kolik platí za komunální odpady okolní obce nevyužívající KTS. Kdyby byla KTS tak neschopná nebo špatná, tak prosím pana starostu, ať mi vysvětlí proč jiní starostové uzavírají smlouvy s KTS a opouštějí velké svozové firmy? Asi to nebude jen pro „modré oči“ pana ing. Marka. Jsou i města nebo obce v okolí, které KTS opustili nebo nikdy neměli. No zkuste ze zeptat tam, jak jsou spokojeni se svozovou firmou a kolik to město stojí.
    Na závěr je dodám, že vždy a ve všem budou lidé, kteří hledají spíše důvody proč to nejde, protože je to jednoduché, laciné a pohodlné. Lidé, kteří hledají způsoby jak věc uchopit a efektivě řešit a poradit si s ní, a třeba i vymyslet lepší způsob, bude asi méně. Já se snažím být v té druhé skupině. Netvrdím, že jsem snědl veškerou moudrost světa. Pokud kdokoliv přijde s nápadem jak systém zlepšit, zefektivnit a přitom ne za cenu enormních nákladů, tak budu jen rád.

    • Vážený pane kolego, dle Vašeho komentáře je zcela jasné, že máte minimální zkušenosti, co se týká jednání s firmami, které odpad sváží a už vůbec netušíte, proč vlastně společnost KTS před lety vznikla. Vaše 99 % přesvědčení je hloupost a rozhodně nestačí. Zkusil jste se poptat u jiných firem, za kolik peněz by poskytly ty stejné služby? Dnes mi připadá, že KTS vznikla kvůli modrým očím jednatelů. Je také škoda, že jsem o úmyslu navýšení o téměř milion korun na svoz odpadu na rok 2017 nevěděl dřív, mohli jsme mít třeba výběrové řízení na svozovou firmu už mít za sebou. A třeba by vyhrála právě KTSka, což bych uvítal, ale za úplné jiné peníze. „Kompenzace“ v podobě méně častého svozu je jen kosmetická úprava, která nic neřeší.

  • Vážený pane starosto.

    Jaká je jiná možnost zajištění svozu odpadů, než v rámci takové hromadné smlouvy, co si určuje město? Předně se mi zdá naprosto nepřijatelné redukovat svoz odpadů na jednou za 14 dnů!! To budeme v létě město krys a potkanů? Už je vypsáno výběrové řízení na ,,krysaře“ ? Budeme ho brzy potřebovat. Logicky se nabízí řešení pana Humpolíčka, dvě popelnice, ovšem zápach v letních měsících, který bude všudepřítomný není asi dobrým obrazem vedení města.

    I kdyby nakrásně probíhalo třídění odpadů předpisově, včetně jeho odvozu, stále mi není jasné, proč mám chodit okolo ,,hnijících“ popelnic. Nebo mi snad chcete namluvit, že odpad podléhající hnilobě patří do tříděného odpadu? Či snad budu na zahradě takové věci zakopávat? Nebo je skladovat na určeném místě, které nám radnice vyčlení?

    Opravdu to už není ani úsměvné a nebudu se vůbec divit, pokud zastupitelům hlasujícím pro takovou věc, přistanou odpadky na jejich pozemku i od ostatních spoluobčanů.

    Tento krok je dle mého názoru ostudou a neschopností vedení města.
    Domnívám se i, že je to zralé na hromadnou žalobu, jelikož cena, pokud vím, za svoz odpadů není poloviční!! Chápu, že se chcete chovat hospodárně a svoz včetně následné prodeje tříděného odpadu je pro město zajímavější.(Vyžádejte si přesná čísla, než budete tvrdit opak)
    Přesto je prvořadým úkolem zástupců města tvořit a dělat prospěšnou práci pro občany, né naopak.

    Tento váš společný počin je trestuhodný a nedůstojný městu, jaké se Rosice snaží být a prezentovat.

    Nevidím jediný důvod, proč být hrdý na město, kde už dnes mají okolní obce ,,srandu“ z toho, jak to ti naši radní vedou. Říkají to jinak, ale to se nedá napsat.

    Bývá dobrým zvykem o tak zásadních věcech, jako svoz a nakládání s odpady bezesporu je, nechat vyjádřit občany názor a teprve poté hledat řešení. Pokud je to nutné v rámci úspor, i když jsem přesvědčený, že to není ten důvod, nabízí se spoustu jiných řešení. Jedním z nich je například výběrové řízení na svoz a zajištění nakládání s odpady jinou firmou. Zde se však musím zastat KTS, že není důvod na jejich služby si stěžovat, ba naopak.

    Dále bych uvítal, než se někdo pustí do takovýchto rozhodnutí, kdyby jsem se jako občan města Rosic dozvěděl, kolik město vybralo za popelnice, kolik město dostalo za tříděný odpad a kolik má město náklady na tyto služby. Né odhadem, ale jasná čísla!!!

    Věřím, že se na radnici proberete, přestanete dělat nesmyslné rozhodnutí, které škodí nám všem a budete prospěšní pro celé město Rosice jako celek. Ostatně, proto Vás lidé volili. Né, abychom se vrátili do středověku, ale abychom měli zdravé město, na které budeme všichni hrdí. A pane starosto, jste muž na radnici číslo jedna, tedy neříkejte, že nemáte přehled nevíte nebo dokonce, že už nemáte ty možnosti a slovo. To je pak na zváženou, zda jste schopen tuto funkci vykonávat. Tím Vás nechci urážet, ale naopak.

    Přeji mnoho sil v nové roce a méně špatných rozhodnutí.

    • Vážený pane Kratochvíle, děkuji za váš komentář. Z takových cca 90 % s Vámi mohu souhlasit. Bohužel.

  • Zdravíme z Bronxu (souhrn ulic za kolejemy tzv. bumbálkov).
    Rovnou k věci:
    1) Málo kontejneru na třídený odpad
    2) Komu mám odvézt před dveře pytle s odpadem když už mám plnou popelnici a svoz je až za týden?

    Pane starosto a jiní zodpovědní,věřte tomu nebo ne ale lidi se opravdu naučili třídit odpad,jen to není kam dávat jak už se tu pár lidí zmínilo.Osobně pravidelně vozím v autě tašky s petkama a nějaký ten papírek 2-3 dny po Rosicích a marně hledám místo v kontejneru.No nic dá se to vydržet říkám si no a končí to obyčejně tak že po celých Rosicích vidím jen bordel okolo kontejnerů protože ,,světe div se,, každej nemá nervy na to vozit odpad pořád dokola a prostě to tam mrskne vedle… však oni to seberou.

    Co se týče 2 týdenního intervalu na komunál tak to je síla… jsme v domě 4 lidi+malá dcerka a jednu popelnici máme nacpanou za týden.Opravdu nemám to srdce na to aby se ta Malá koukala na pytle s bordelem před domem a doma to skladovat nebudu.Tak se vás ,všech, ptám: Kam to můžu odvézt? S tímhle přístupem buďto k vám před dveře,před radnici (né tam je kamera) nebo snad někam do lesa???
    Napadlo mě řešení/neřešení… dát si před dům 2 popelnice?

    • Pěkný den pane Dvořáku, i Vám děkuji za komentář. Mrzí mne, že Vás změny ve frekvenci svozu takto postihnou. Protože platíme za služby svozu odpadu všichni stejně, neváhejte, a opatřte si popelnice dvě, tři, kolik prostě chcete, za nezvýšený poplatek je povinna svozová firma vše odvézt. Ale nevím, jestli to je ten správný obrázek budoucnosti, mít rodinný domek obšacovaný x kusy popelnic, i když třeba barevných.
      Co se týká přeplněnosti kontejnerů, jejich vývozu, pořádku v jejich okolí po vývozu, to tady řeším co týden a přiznám se, že mne to již unavuje. Takže jsem rád, že se tu rozproudila taková, podle mne, zcela neočekávaná diskuze. Dosud jsem myslel, že jsou naši občané se svozem odpadu velmi spokojeni.

  • Zdravím pane Světlík.
    Jen se chci zeptat jestli to myslíte vážně s odvozem komunálního odpadu. Jen mě zajímá co tedy dělat když naplníme doma popelnici a bude plná a nebudeme mít kam dávat odpad. Máme si tedy pořídit ještě jednu a bude samozřejmě předpokládám odvezena. A na druhou stranu jak nám město sleví s odvozu komunálního odpadu když byla cena loni za odvoz 500,-Kč a bylo odváženo každý týden a teď jednou za 14 dní a za stejnou cenu. Děkuji za odpověď.

    • Pěkný den pane Gottwalde. Ano, řešením je větší počet popelnic. Město Vám nic nesleví, slevy nejsou ve vyhlášce.

  • Kam s ním? Doma 4 krabice na to a na to, prostě buďme ekologičtí, ale popelnice je stejně za týden plná. Já ji samozřejmě dnes ráno postavil před barák, že ji popeláři vyvezou a čekal a čekal – a nedočkal se. Pak jsem se v Rose dozvěděl, že za 1. nepřijedou a za 2. budu platit stejný poplatek a za ten stejný poplatek dostanu jen poloviční službu?!
    Takže, nevím, kam s ním… Pokud by někdo chtěl – daruji za odvoz 😉
    Kritická situace ale nastane, pokud příští úterý pozapomenu, to se mi taky stává, od garáže k silnici jsou to 2 metry, ale když popelnici zapomenu přistavit k silnici, tak mi ji popeláři prostě nevysypou, takže si budu muset počkat další 2 týdny, tj. celý JEDEN MĚSÍC.
    Takže za poloviční službu bych očekával třetinový poplatek (protože se služba zhoršila) ale to stejně neřeší tu úvodní otázku: Kam s ním?
    (…a v létě, až udeří vedra, popelnice odvezena za 2 týdny – to se k vůni nedalekého kravína ještě přidá vůně popelnic – výborné vyhlídky!)

    • Děkuji pane Holube, že jste upozornil na nedokonalost služby firmy, která pro nás sváží odpad. Určitě své služby zlepší, když se tu objevila taková diskuze. O výši poplatku nebudu diskutovat, myslím, že všichni chápeme, že se za vyprodukovaný odpad platit musí.

  • Ještě jednu poznámku k přeplněným kontejnerům na papír. Včera jsem uklidil odpad odložený na zemi u kontejnerů na ul. Nádražní (naproti PENAMu). Stačilo poskládat nebo podupat cca 15 prázdných krabic od vánočních dárků a od cukroví. Největší objem v kontejneru zabírala nesložená krabice od mikrovlnné trouby. Slyšel jsem, že KTSka připravuje instruktážní video, jak správně třídit. Doufám, že bude obsahovat i ukázku, jak poskládat papírovou krabici.

    • Za poznámku děkuji, pravdou je, že hodně lidí má pořád jisté mezery v tom, jak opad třídit a jak si při tom počínat. Jsem zvědav na instruktážní video jak sešlápnout krabici, sešlápnout petku, rozpoznat barvu skla. Děkuji panu Kolčavovi za jeho zásah ve prospěch čistoty našeho města, já osobně jsem již také několikrát bordel, pardon, kolem kontejnerů s tříděným odpadem vlastnoručně poklízel, ale to samozřejmě není v pořádku. Za tyto služby už někomu platíme. Pořád málo. Navrhuji vyčlenit v rámci TS Rosice zaměstnance, který by všechna kontejnerová hnízda každý den obcházel, udržoval kolem nich pořádek a obsah každého kontejneru poskládal a pořádně nafasoval. Zlepšil by se vzhled veřejného prostranství a ještě bychom na tom třeba nějakou korunu ušetřili.

  • Dobrý den,
    no konečně zajímavé téma! Svoz odpadu. Ja si myslím že městu nic nebrání si udělat výběrové řízení na svoz odpadu např. na nějakém el. tržišti- např. Gemin aj. navíc město ani nemusí na konci uzavírat smlouvu, ale údaje a nabídky od firem budou jasně ukazovat jak na tom ta KTSka je. Osobně si myslím že svoz 1×14 dni vyjde úplně nastejno jako tomu bylo do teď, lidé si pořídí víc popelnic – je to nejjednodušší řešení a odpadu bude stejně. Co se týče třídění tak můj názor je takový, že pokud se po občanech chce aby třídili, musí se k tomu zajistit ty nejlepší podmínky, jelikož nikdo nebude ten vytříděný odpad tahat zpět domů, pokud budou kontejnery plné. Jen mizivé procento lidí bude čekat až otevře sběrný dvůr. Ten taky není od toho, aby se tam nosilo to co patří do popelnic na tříděný odpad. Jestli se Zpoplatněny výběr určitých komodit ve sběrném bude řešení jen okrajové.
    S pozdravem R.K.

    • Děkuji i Vám pane Kováři, vidím, že si libujete, že vzniklo pořádné téma. Já z toho u vytržení nejsem, raději bych toto téma viděl někde na fejsbůku a byl bych v klidu, protože mne nezajímá. 🙂
      Pokud mám psát vážně, pak si myslím, že není bezpodmínečně nutné vypisovat výběrové řízení, spíš tlačit na KTSku, aby fungovala jak má a já tu nemusel téměř každý týden řešit stížnosti na nevyvezení popelnic, přeplněnost kontejnerů a pořádek kolem nich. A to se tím nezabývám jen já. Slyším i hovory, které vedou s nespokojenými občany sekretářky, ty to také nemají zapotřebí.

  • Dobrý den, zdravím všechny.
    Také nejsem spokojená se svozem odpadu jednou za 14 dní a stoupající teplota v letních měsících nám ukáže pravou tvář odpadu.
    Ale spíš bych se chtěla chytnout poznámky kterou napsal pan Kolčava.
    Kontejnery na papír jsou opravdu přeplněné od krabic, které nějaký lenoch není schopen rozřezat a poskládat. Tak stejně je to i s petkama. Nevím zda by pomohlo nějaké instruktážní video,protože kontejnery mám na dohled a převážně toto dělají lidé kteří mají titul před jménem a někdy i za jménem. Možná by stačilo udělat menší otvor do kontenerů, aby každý musel tu krabici zredukovat na menší objem.

    • Pěkný den, také Vás zdravím. Ano, letní měsíce ukáží, jak to bude. Možná se opravdu dočkáme, že kromě zapáchajících popelnic bia se k tomu přidá další úžasný odér z popelnic na komunál. Nebo taky ne. Vždycky jsou dvě možnosti. Vzpomínám na své působení na Balkáně v jedné velice moderní a rozvinuté zemi, pokud hovoříme třeba o EET. Jak udeřila tepla, komunál se vyvážel dvakrát častěji.
      Ještě k tomu papíru. Protože si pravidelně nejméně jednou týdně kontroluji stav naplněnosti kontejnerů a když tak o o tom přemýšlím, supluji městu nabízenou službu monitorování zaplněnosti kontejnerů, což nám tu jednou nabízela nějaká firma za pouhých 4 5OO Kč za jedno čidlo v jednom kontejneru, zjistil jsem, že jsou kontejnery tento týden opět přeplněné a nevyvezené. Už o tom tady někde píše pan Matějka. A papír s kartony je složen na zemi u kontejnerů. Tak jsem se pokusil o to, co provedl pan Kolčava. Poklidit u kontejnerů, sešlápnout krabice a vložit je do kontejneru. Nepodařilo se. Kontejner byl tak napěchován, že se do něj už nic nevešlo. Asi my chybí to instruktážní video a u každého kontejneru vyvěšený manuál. Nebo přeskládat celý kontejner. To nedělá ani KTSka.

  • Dobrý den pane starosto, netušil jsem, že můj příspěvek rozpoutá takovou diskuzi, ale to je jen dobře. Protože to, jak funguje, nebo spíše nefunguje svoz odpadu pod vedením místostarosty je katastrofa. Kromě neuvěřitelných keců o fungování svozu odpadu a tabulkami zatím nic nedokázal, je úplně mimo. Posuďme sami. V poslední lednové Rose napsal, cituji:“Během ledna, února a března bude bio vyváženo jedenkrát měsíčně. Co se týče plastu, ten bude vyvážen od kontejnerových stání v úterý a pátek, papír ve čtvrtek a sklo 1x měsíčně.“ A teď si to přeberte. To by fakt blbej nevymyslel. Všechno se vyváží 1x měsíčně? Nebo každý úterý a pátek, čtvrtek? Jak to může napsat náš pan bakalář? Čte to po sobě? Mně je to jasné, chce v tom udělat chaos, aby se už vůbec nevědělo, kdy se co vozí a on mohl mít, stejně jako svozová firma, kterou zastupuje více než naše město, alibi.
    Včera byl čtvrtek, už tři dny jsou kontejnery na papír přeplněné a začíná být kolem nich binec, na který také vy ve svých komentářích upozorňujete. Kde je ten čtvrteční vývoz, o kterém píše váš kolega? Že by to nebyl ten správný čtvrtek? 1x měsíčně? Každý sudý či lichý? Vy jste systém svozu odpadu pochopil? Na závěr mám prosbu a není jen moje. Vezměte si, pane starosto, svoz odpadu do svých kompetencí vy. Jednak se přesvědčíme, zda byste dokázal KTSku ukočírovat a jednak by odpadly všechny dohady, kdy se co sváží. Vy to aspoň vždy napíšete po lopatě.

  • Aj…. to jsem se náhodou podíval do kalendáře na stole v práci a zjistil jsem, že je sudý týden, ale doma na kalendáři nástěnném mám vyznačen týden lichý, takže jako to vlastně je ? 🙂
    Vypadá to, že každý týden je vlastně lichý, protože výrobci kalendářů používají jiný formát číslování týdnů – bohužel obě varianty jsou přípustné, takže oficiálně lze za 1. týden považovat ten, ve kterém je datum 1.1. a stejně tak je první týden v roce ten, kde je první čtvrtek ledna….. a pak se v tom vyznejte. Asi by měli fakt vyvážet každý týden, když jsou dva formáty číslování týdnů a můžeme považovat obě varianty za platné.
    Možná měla KTS napsat, že vývoz začne podle nich od 2.1. (lichý týden), pak by to bylo asi jasné na 100 %. 🙂
    Kdo umí „googlovat“, tak se dočte jak to s číslováním týdnů vlastně je. Zajímavé.

    • Tak a jsme u toho, není týden jako týden. Asi se vrátíme pro sichr ke každotýdennímu svozu všeho. Za půlku ceny samozřejmě. 🙂

  • Dobrý den,
    musím přispět k tématu Svoz odpadu v Rosicích 1x za 14 dní. Za mne skvělá změna! Vždy jsme měli popelnici plnou, za dob svozu 1x týdně. I přesto, že jsem si myslela, že třídíme jak je v našich silách. K mému potěšení máme po 14 dnech plnou pouze do 3/4. Jde to! A poplatek? Sváží se stále 🙂
    Díky za změnu!

    Veronika Maly

    • Tak to Vám, paní Maly, závidíme nejen já, ale i většina občanů, kteří zde přispívají. Jen jestli své odpady nenosíte do popelnice sousedům. 🙂

  • Dobrý den
    proč se neplatí za popelnici ale za osobu?
    Je nás v baráku 7 lidí to je 500,- na osobu x 7 je 3500kč a to je už dost peněz.Máme jednu popelnici. mít doma 7 popelnic by bylo už moc a ani by jsem je nezaplnil. Navíc je ještě odvoz jednou za 14dní – to bude v létě smrádek u popelnic už se na to těším až budu nadávat.
    To už je lepší neplatit nic a smetí si odvážet sám a budu to mít levnější.
    Matoušek

    • Myslím, pane Matoušku, že k tomu v brzké budoucnosti stejně dojde. Každý by si měl zaplatit za odpad, který vyprodukuje, částku, která tomu množství odpovídá a ne podle počtu osob v domácnosti.

      • dobrý den
        Děkuji za příznivou odpověd
        Bylo by to spravedlivé platit za popelnici a né za osob v domácnosti.
        Snad to bude brzo a budete mít plusový bod.
        děkuji
        Matoušek

        • Hlavně abych se toho dožil. Myslím ve funkci. 🙂

          • snad ano
            tím odpadem jste si to asi u hodně lidí trochu zavařil a je to škoda.
            Pro město jste udělal i jiné dobré věci a to se cení.
            Zkuste to napravit a snad se potom zadaří.
            Přeji hezký den

          • Já si nic nezavařil, to byla poctivá kuchařská kolektivní práce, kde šéfkuchařem byl pan místostarosta. Já vím, chuť je taková nějaká mdlá, asi není ještě úplně dovařeno. Zkuste se zeptat šéfkuchaře.

  • malá poznámka
    v Brně platí 680kč a vyvážejí 2x týdně dobře čtete 2x týdně
    u nás v Rosicích 1x za 14dní a cena zustaává tak kde je chyba???
    Třídím odpad odnáším do kontíku a jsem za to trestán že zvíšíte interval odvozu a ještě cenu. Tak to budu vše rvát do popelnic když už to musím draho platit.
    Matoušek

    • Tím však vytrestáte pouze sám sebe, neboť když to do těch popelnic budete rvát, budete je mít dříve plné. A svoz přijede až za dva týdny. 😉

    • K Vaší poznámce jen to, že taky můžeme svážet dvakrát, nebo i třikrát týdně. To není problém. Musí to být ale jednak ekonomické a současně i efektivní. Narvání všeho do jedné popelnice je také řešení, pokud Vám nádoba stačí. To už záleží na Vás.

  • Po precteni vsech komentaru si dovolim pridat i svuj.
    Taky mne prekvapila nevysypana popelnice pri prvnim intervalu 14dnu,
    taky jsem prvni mesic mel potize s preplnenou popelnici, ale po stabilizaci i pres to, ze vyhazujeme i jednorazove pleny maleho syna, vysypavame popel z kotle i pridavam sem tam nejake to harampadi popelnici mam vzdy tak akorat plnou.

    Jak na to: Jogurty domaci ve skle, varit ze zakladnich surovin na vice dnu (max.2, kdo by to pak jedl) a jen jen tolik, co snim, pouzivat kompost, plast, sklo dusledne tridit a predevsim nevyhazovat vzduch, ale lisovat co jde. nakonec nam staci jen 110l popelnice.
    Efektivni.
    P.S – sem tam vyuzijeme i sberny dvur na rozmerny odpad.

    • Děkuji pane Vybírale za Vás příspěvek i za cenné rady. Kdyby to tak bylo ve všech domácnostech, jsem přesvědčený, že by nám všem svoz 1x za 14 dní stačil a bylo by po problémech.

  • V každém případě je vyvážení popelnic na komunální odpad 1x za 14 dnů nebetyčná hloupost. V létě budou mít krysy hody a my budeme kvůli zápachu chodit s rouškami. Toho, kdo toto vymyslel, je třeba neprodleně objednat k docentu Chocholouškovi, případně mu zajistit jinou odbornou pomoc. „My si namastíme kapsy a vy chcípněte ve smardu.“

    • Vážený Trolle, uvidíme v letních měsících. Mně osobně vadí i zápach z biopopelnic, které jsou po celý den vystaveny na chodnících a čekají na svoz. Zápach, mouchy, vytékající odporná tekutina – toť vizitka našeho města. A jestli k tomu přibude i rozkládající se komunální odpad (nevím ale, co by se mělo rozkládat, když tak úspěšně třídíme), pak můžeme požádat o dotaci i na plynové masky. Určitě se nějaká dotace z fondů EU, nebo z Fondu životního prostředí najde. Tak to u nás funguje.
      Jediný, kdo si mastí kapsu, jsou firmy, které se zabývají svozem a zpracováním odpadů, obce a města to nejsou. Sice znám i pár obcí, které vyberou od svých občanů vyšší peníz, než utratí za svoz odpadů, ale to jsou výjimky. A nesváží jim KTSka.

  • Dobrý den,

    rád bych dostal odpověď na tyto dvě věci.

    1. Pan místostarosta Ženožička, pokud jsem to dobře pochopil, má v Rosicích na starosti záležitosti týkající se svozu odpadu. Je členem zastupitelstva města Rosice. Zároveň je také jednatelem společnosti, která pro město Rosice tento svoyz odpadu zajišťuje. Nejedná se o střet zájmů?

    2. Jak je možné, že lidé na sídlišti, kteří za popelnice platí naprosto stejně jako ostatní občané města Rosice, dostanou za stejné peníze službu dvojnásobné hodnoty? Domnívám se, že tato věc je právně napadnutelná. Nejsem právník, mohu se tedy mýlit – nicméně rávníků znám dost a zcela jistě pro některého nebude problém mi toto vysvětlit.

    Děkuji předem za odpovědi.

    • Děkuji za dotazy pane Martine, i když by se měly objevit spíše na fejsbůku komunálního politika. Já mohu říci jen to že:
      1. Pan místostarosta je jednatelem firmy KTS Ekologie, za střet zájmů to nepovažuji, ale zatím mi to připadá podle přísloví: „Koho chleba jíš, toho píseň zpívej“. Moje představa by byla, aby v této funkci dokázal ovlivnit podmínky pro Rosice lepší než máme, tak to za jeho předchůdce bylo. Teď je to spíše naopak. Naštěstí sedím na penězích já a zpívat neumím….
      2. Na tuto otázku nedovedu odpovědět, ale na první pohled mi to připadá logické. Ani já jsem netušil, že se budou dělat rozdíly. Že to má vedení města špatně nastaveno je jen jeho problém a dle mého názoru by měl být svoz odpadu, tedy jeho četnost, pro všechny stejná. A za stejné peníze.

  • Dobry den,

    Ráda bych se připojila do diskuze ohledně svozu a třídění odpadu.

    Jsme čtyřčlenná rodina se dvěma malými dětmi a popelnici jsme měli vždy naplněnou z poloviny. Teď při delším intervalu svozu nám JEDNA plechová popelnice stačí. Třídíme!

    Ale třídit v Rosicích je peklo. Náš způsob tady už někdo popisoval – jezdíme s pytlem plastů a krabicí papíru v kufru a doufáme, že budeme mít štěstí. Druhá věc je ta vizuální. Viděli jste někdy, jak to vypadá v jiných městech? Tak hnusné prostranství s kontejnery, které jsou navíc ještě rozbité, jsem ještě nikde neviděla. Fuj, je to hnus.

    Nešlo by místo přidávání dalších a dalších kontejnerů vybudovat podzemní kontejnery, které mají mnohem větší kapacitu a nejsou tak ohyzdné? Tak , jak to funguje v jiných městech?

    Děkuji

    • Děkuji paní Býčkové za její komentář. Co na to říci? Kdo třídí, pak jistě nemá popelnici plnou ani po 14 dnech. Kontejnery s tříděným odpadem jsou z mého pohledu ohyzdná záležitost, ale budovat v Rosicích podzemní kontejnery bych považoval za luxus a to nemluvím o vynaložených investicích. Spíše bych šel cestou, jednou za 14 dní dát pytel třeba s petkami před dům a město by zařídilo svoz. Bylo by všude čisto a pořádek.
      Město uvažuje o vybudování kontejnerových stání, která by odpovídala i z pohledu estetiky. Však jsou na to dotace. Tak se nechme překvapit. Jsem jen zvědav na to, jestli estetiku onoho místa nebudou kazit zaměstnanci svozové firmy, kteří po vývozu s klidem nechají kolem kontejnerů binec.

    • Podzemní kontejnery

      Jak je vidět, ani podzemní kontejnery nás nespasí před lidmi, kterým je úklid a pořádek ukradený.

  • Zdá se, že odpovědi se nedočkám. Předám tedy celou věc k přezkoumání kompetentnějším osobám, neboť ze současného nastavení je zřejmé, že v jednotlivých částec Rosic je ZA STEJNOU CENU poskytována SLUŽBA RŮZNÉ HODNOTY. Dle mne není v pořádku, aby ostatní části Rosic dotovaly lepší služby „sídlišti“, ať už tím nazýváme co chceme.
    Ve výsledku to tak je – platí všichni stejně jen proto, aby na „sídliště“ popeláři mohli přijet 1x za 7 dnů, zatímco jiní budou ve smradu 14 dnů. Nikomu svoz odpadu nezávidím, ale nechat třeba kosti z kuřete či ryby smrdět v popelnici 14 dní, to bude v létě opravdu paráda.

    • Tak už jste se, pane Martine, dočkal. Musím se omluvit za své mlčení, jednak jsem čekal, zda se svým komentářem nezapojí na odpady kompetentní osoba z vedení města a také jednak kvůli nedostatku času, z důvodu získávání dokumentů a informací pro kontrolní výbor, abych se mohl kvalitně hájit před lživými útoky některých zastupitelů a jejich našeptávačů.

      K Vašemu komentáři mohu říci, že bych také rád znal názor kompetentní osoby, která by poskytla třeba i právní pohled na věc, o které tady hovoříte. I mně to připadá podivné, když my, majitelé rodinných domků máme za stejné peníze vývoz jednou za 14 dní. Ne, že by mi to nestačilo, jde o princip. Systém, který je v současné době nám v městské radě předložil pan místostarosta a my ho samozřejmě odsouhlasili, aniž by nás toto napadlo. Možná je to podle nějakého mustru ze Šlapanic či jiného města, kde sváží KTS Ekologie a kde přitom nejsou obyvatelé tak vnímaví.

  • Proč neplatí lidé z sídliště 1000kc proč je musíme dotovat?
    Pan starosta už ani neodpovídá na dotazy asi nás na háku.
    Platte a neotravujte. Už se těším na volby.

    • Vážený pane Matoušku, nikoho nemám na háku, to Vás mohu ubezpečit. Naopak, otravujte, tím myslím v uvozovkách, já jsem rád, když vím, co není v Rosicích v pořádku. Jen toho času se mi teď nedostává.
      Platit bohužel musíme všichni, dostat se do spárů nejvyššího městského vymahače poplatků bych nikomu neradil.
      Proč neplatí lidé ze sídliště 1000 Kč? Protože to není ve vyhlášce. Proč je máme dotovat? Stejně tak se mohu ptát já, proč má město dotovat odpady a nakládání s nimi. Za současného systému svozu a likvidace odpadů bych považoval za odpovídající, že co si kdo vyprodukuje, měl by si i na své náklady zlikvidovat. Ale to bychom byli opravdu na té tisícikoruně, o které píšete. Ale všichni.
      Takže nezbývá nic jiného než se těšit na dobu, že svoz odpadu bude probíhat podle plánu a ne jednou ano a jednou ne a se zpožděním, že kolem sběrných míst tříděného odpadu bude vzorný pořádek, že za tříděný odpad dostane město odpovídající částky, které bude moci promítnout do snížení poplatku svým občanům, že každý občan zaplatí jen za odpad, který mu po třídění zůstal. Asi fikce, že?

  • Dobrý den, samozřejmě je špatné a nelogické dělat svoz někomu modelem 1/7 a někomu 1/14. Byla to chyba místostarosty to takhle navrhnout a druhá chyba tak odsouhlasit. Myslím že s tím jak bude KTS nenasytnější bude stoupat i tlak v kotli, ostatně diskuze zde je toho příkladem. Jediná možnost je vrátit system 1/7 nebo 1/14, ale všem stejně. Jen podotýkám ze v Babicích je 1/14 za 600. Možná stojí i za úvahu sjednotit výši plateb i frekvenci svozů v obcích v působnosti KTS. A nebo se poptat i jinde na kolik vyjde svoz, Brno není daleko…

    • Děkuji pane Kováři, máte pravdu, z mého pohledu jsme opravdu změnu systému z 1/7 na 1/14 nedomysleli. Původně jsme ale téměř všichni radní to brali tak, že bude systém pro všechny stejný, tedy 1/14. Budeme to muset ještě projednat, o výsledku budu informovat.
      Sjednocení plateb pro kTS Ekologie pro všechny obce asi nepůjde, přece jen svoz zabere v Rosicích více času než v obcích menších. Na druhou stranu je zase víc tříděného, ze kterého se dá pár korun vytěžit, takže jakási kompenzace tu je.

  • Jeste k tomu zavideni si svozovych interavalu sidliste vs RD..

    Lze tez prikoupit popelnice, nevim, co je o tom ve smlouve mesto a KTS, ale mam sousedy, co pristavuji pravidelne 3 popelnice k vyvozu.

    Bylo by vhodne, aby pan mistostarosta vlozil jednotku objemu kontejnerove kapacity na obyvatele v dane lokalite – a to vcetne vypoctu pro kontejnery na trideny odpad sem na blok, at se tedy dozvime, jestli je sidliste protezovane nebo ne.
    Predpokladam, ze na sidliste si svuj kontejner jen tak nikdo neprikoupi, ale RD tuto vec mohou resit vetsi / vice popelnicemi.

    Jezdeni po Rosicich s pytlem na plasty v kufru auta je trochu hloupe, pokud je sberny dvur otevren tak jak je.

    VELMI DOBRY POSTUP JSEM ZAZNAMENAL V POHORELICICH:
    Kazdy dum muze pozadat o vlastni nadobu na trideny odpad a zaroven svoz bioodpadu v letnich mesicich probiha kazdych 7 dni!

    http://www.pohorelice.cz/nejcastejsi-dotazy-k-novemu-systemu-trideni-odpadu

    • Dobrý den, přečetl jsem si „pohořelický“ model svozu a musím říci že se mi to líbí. Mají to zmáknuté a nevím proč by to nemohlo fungovat i v podobných městech. Jednoznačně palec nahoru!

      • Ano, máte pravdu, Pohořelice to vzali za možná ten správný konec ve třídění odpadů. Škoda jen, že jim nezmizí z ulic ohyzdné barevné plastové kontejnery a tak budou mít kolem nich pořád neustálý nepořádek. No možná, že ne, že tam si svozová firma po sobě uklízí. Negativní, dle mého názoru, je také to, že každý „domkař“ bude mít v domě čtyři popelnice. Ale je to na rozhodnutí každého, zda možnost slevy na poplatku využije, či ne, zda se do systému třídění přihlásí, nebo bude mít jen jednu popelnici s komunálem. Ale svoz komunálu mají nadále 1 x za 14 dní. A pro všechny!

  • Musím v tomto pěkně rozjetém tématu některým názorů oponovat. Dvoutýdenním vyvážením černých popelnic v zástavbě rodinných domů a týdenním svozem na sídlištích není nikdo zvýhodňován, ani se jinému nepáchá křivda. Občané Rosic si nesjednávají s městem žádnou službu, a tak nemohou požadovat „za stejné peníze stejnou službu“. V Rosicích se platí místní poplatek za provoz systému nakládání s komunálními odpady. Tento provoz je stanovený obecní vyhláškou, kde je uvedeno, že se netříděný odpad sváží podle zveřejněného harmonogramu. A harmonogram je stanovený podle potřeb města. Příspěvek p. Matouška, že se v Brně se platí 680 Kč a odpad je svážený 2x týdně, není úplně pravda. V Brně se za 680 Kč sváží odpady 1-3x týdně. Ze zástavby RD 1x za týden, ze sídlišť pak 2x nebo 3x za týden, podle kapacity sběrných nádob. Takže v Brně jsou někteří občané ještě víc „zvýhodňováni“. Mimochodem, v Brně se dosud nikde nesváží bioodpad. Teprve letos se bude testovat třídění bioodpadu v Masarykově čtvrti, a pokud se tím nesníží množství nevytříděného odpadu, tak i Brno přejde v zástavbě rodinných domů na 2týdenní svoz černých popelnic, nebo výrazně zvýší poplatek 680 Kč. U našich rakouských sousedů se sváží z domovní zástavby žluté pytle (plasty) týdně, modré pytle (papír) a bioodpad 1x za dva týdny a netříděný odpad 1x za čtyři týdny. Ano, čtete správně, skoro jen jednou za měsíc! A větší smrad nebo krysy tam nemají. Kůži z ryby nebo kosti z kuřete zavážu do malého sáčku (samozřejmě použitém od pečiva) a pak zavážu i pytel s odpadky. Fakt to v popelnici nesmrdí. Závěrem si můžu jenom postesknout: škoda že nebyl o svoz odpadů takový zájem dne 13.02.2017. Tehdy během hodinové televizní relace o komunálních odpadech v Rosicích do RKTV nikdo nezavolal a svůj názor neprojevil.

    • Děkuji panu Kolčavovi za jeho komentář. Ušetřil mi tak hodně času, protože jsem se chtěl pustit do zjišťování, jak to v tom Brně funguje. Byl jsem přesvědčen, že nejlepší variantou by byl jednotný svoz pro všechny. 1 x za 14 dní. Ale když teď vidím ve svozovém dni před rodinnými domy přeplněné popelnice s ležícími plastovými pytli, vrátil bych se k systému 1 x za týden. Ale za stejné peníze pro svozovou firmu. Myslím, ba vím, že by neprodělala.
      Jak to funguje u našich sousedů v Rakousku či v Německu vím také. Mohu jen potvrdit, že kolem kontejnerů a popelnic je vždy čisto a vesměs zde není ani zápach z netříděného odpadu. Vše je dáno ale tím, jak se k likvidaci odpadů chovají občané. V tom, že bychom dosáhli úrovně odpovědnosti za likvidaci odpadů jako v A nebo D, si nejsem jistý. Možná se mýlím.
      Protože nemám rád kontejnery na ulicích, zavedl bych v ČR zálohování plastových petek od nápojů jako v Německu. 0,25 € za plastovou láhev mi připadá docela slušný peníz a proto se nikde prázdné petky nepovalují, lidi je rádi vrací. Proč to nejde u nás, nevím.

  • Dobrý den,
    ačkoliv mi svoz 1 x 14 dní ve své podstatě nečiní problém a naší domácnosti stačí, mám odpadového hospodářství v Rosicích plné zuby:

    1) Neustálé přemýšlení nad tím, jestli tento týden popelnici přistavit nebo až příští týden. A tento týden BIO nebo za měsíc, nebo za 14 dnů – kdo si to má pamatovat?
    2) Neustálé odvážení vytříděného odpadu do přeplněných odporných kontejnerů.
    3) Neskutečný binec kolem kontejnerů s tříděným odpadem
    5) Bláto u kontejnerů.
    6) Žádný motivační systém, aby lidi vůbec byli ochotni tento ponižující rituál provádět
    7) Březen, začátek jara, práce na zahrádkách… vývoz bioodpadu 6.3. a pak až 3.4. – tak to už je asi legrace

    ….tímto chcete lidi nalákat na třídění odpadů nebo je odradit?

    Navrhuji přestat vymýšlet důvody jak a co nejde a začít přemýšlet nad tím jak to udělat, aby to šlo. A především bych začala od výběrového řízení na svozovou firmu. Ono slova pana místostarosty ve stylu… tak si nějakou vyberte a uvidíte, že to bude ještě horší…. ty se sice mohou potvrdit, ale taky nemusí. Dle mého názoru to horší už být nemůže, takže asi není co ztratit.
    A jen tak mimochodem, prosím předejte firmě KTS zprávu, aby si laskavě opravili svozové auto. Olejové skvrny uprostřed cesty před každým domem jsou jen nechutnou mastnou tečkou za celou fraškou s názvem „Odpady v Rosicích“.

    • Vážená paní Navrátilová, i Vám děkuji za Váš komentář, se kterým mohu souhlasit, i když to nevidím tak katastroficky. Neshodneme se pouze v jednom, že to nemůže být horší. Může.

  • je to fraška
    jednou za 14 dní a za stejnou cenu není co dodat.
    Jen jsem zvědavy jestli bude někdo řešit placení za popelnici nebo občana, ale proč by to dělal asi víme proč.
    už nehodlám nic jiného psát protože to k ničemu nevede.
    lidé platte stejně se nic nezmění

    • To ne pane Matoušku, to je nejhorší varianta, neozvat se. My jsme tady na radnici proto, abychom zajistili komfortní služby pro naše občany. Ale ne za každou cenu, to podotýkám. Řešení nespokojenosti se svozem odpadů vedení města řešit musí. Všechny komentáře tady z blogu předám panu místostarostovi jako garantovi za odpady v našem městě na příštím jednání rady k vyřešení.

  • Dobrý den,
    ještě jeden drobný poznatek. Minulý týden při průjezdu Tetčicema jsem si všimla, že před barákama mají lidi barevné pytle s odpadky. Zajímalo mě, co to má znamenat. Tak jsem se dívala na iformace ohledně odpadů v Tetčicích. A opravdu, mají tam svoz tříděného odpadu – plasty a papír. Pokud vím, v Tetčicích funguje na svoz stejná firma jako v Rosicích. Tak se opět ptám…. proč to v Tetčicích jde a v Rosicích ne?

    • Pěkný den paní Navrátilová, to, co jste zahlédla, byla příprava tetčických občanů na svoz tříděného odpadu, který si v Tetčicích organizují sami. Docela chytré…. Možná tak obec získá více prostředků, to nevím, ale v každém případě, mají zaměstnanci tetčické radnice, kteří jsou svozem pověřeni, perfektní přehled o stavu veřejného prostranství a mohou rychle, v případě nutných zásahů, reagovat. Opravy chodníků, komunikací, zábory veřejného prostranství, nepořádek, to všechno mohou řešit. Komunální odpad v Tetčicích dále sváží KTS Ekologie.

      • Dobrý den pane starosto,
        mohl by jste na KTS Ekologii učinit dotaz,kdy si laskavě nechají opravit hydrauliku na svém svozovém vozidle? Téměř každý svoz na ulici Havířské
        provází táhlá olejová skvrna a před každým domem kaluž oleje.Pořád se tu řeší ekologie,ale ze popeláři každou jízdou znečistí komunikaci několika litry oleje asi nikomu nevadí,nebo ano?Navštivte ulici Havířskou než zaprší a uvidíte sám.
        S pozdravem Sokol

        • Dobrý den pane Sokole, již je na to firma kTS upozorněna. Však již o tom tady na blogu psala paní Navrátilová. Zda si to vezmou k srdci, uvidíme. Vyvážet se musí za každou cenu, aby si lidi nestěžovali… 🙂
          P. S. Jen jestli to nevytéká z vozu ten extra vergine olejíček z bioodpadu. To jsem už také zahlédl a ta skvrna na zemi měla hodně dlouhý poločas rozpadu.

  • Dobrý den,

    zřejmě z důvodu opravy ulice Sklářské nedošlo ani po 14 dnech ke svozu. Popelnice jsou přeplněné, smrad si asi dovedete představit.
    Mám k tomu dotaz. Občané městu uhradili službu, tato služba je dále zprostředkována dodavatelem. Kdo je zodpovědný za současný stav, kdy zaplacená služba není dodána a my nemáme kam umisťovat odpad?

    • Dobrý den. Tak to mne, s tím nevývozem, mrzí, ale mám pocit, že se vyváží (dle nevyložené sousedovy popelnice, sám v tom mám děsný chaos) až příští týden, tedy 19. a 20. června! Aspoň tak to bylo uvedeno v tabulce, kterou prezentoval bývalý místostarosta. Dnes byl čas na bio!
      Pokud ale bydlíte v bytovce na Sklářské, pak se asi mělo vyvážet každý týden, bytovky nejsou jen na Kamínkách a v Husově čtvrti. Nevím, o toto jsem se nestaral a nehodlám psát o tom, kdo měl co v kompetencích. Pro mne je podstatné, aby svoz fungoval. Každý občan a také město musí dostat za své peníze odpovídající služby. Takže jsem před malou chvílí zařídil s novým místarostou na jednání se šéfem KTSky, aby do doby, než bude ulice Sklářská sjízdná pro sběrné vozy KTSky, byl umístěn kontejner(y) na komunální odpad u bytového domu na nábřeží u bytového domu Sklářská 852. Sem mohou všichni obyvatelé ulice Sklářská umisťovat dočasně komunální odpad a společnost kTS Ekolgie bude dbát na pravidelný vývoz. Chtěl bych požádat o umisťování odpadu do plastových pytlů kvůli zabránění možného zápachu. Pokud má někdo jiný nápad, jak jinak vývoz zabezpečit, rád se postarám o jeho zajištění lepším způsobem. Taky prosím obyvatele bytového domu Sklářská 852 o vstřícnost s umístěním kontejneru. Děkuji.

  • Děkuji za zprávu. Minulý týden taky nikdo nic nevyvezl, mohu vám poslat fotku, pokud chcete. 😀
    Co se týká sjízdnosti – dnes ulicí projel náklaďák plný hlíny do Barka, takže si myslím, že popeláři by to zvládli též.

    • Minulý týden, v tom máte pravdu, nikdo nic nevyvezl. To je jasná chyba na straně města, to mělo být bez pochyby zajištěno. Zkusíme to napravit. Od včerejška je k dispozici kontejner za garáží vedle bytového domu, který stojí na nábřeží. Do Barka a Technických služeb to popeláři zvládnou, včera jsem se tam byl podívat, fotky mám. Dál bych s náklaďákem nejezdil, riziko poškození nových dešťových vpustí a uzávěrů vody je příliš velké. Ale donutit zaměstnance KTS Ekologie, aby donesli vaše popelnice k autu, to bude asi nadlidský úkol. Zkusím ještě jednu variantu, která mne napadla.

Vložit komentář: