Čvn 24, 2015 - Uncategorized    5 Comments

„Cyklostezka“ do Ostrovačic

Dobrý den pane starosto,

včera kolem 18h večer jsem se vracel na kole po „cyklostezce“ z Ostrovačic do Rosic. Za tu dobu jsem napočítal na silnici 15 aut. Slyšel jsem, že starosta Ostrovačic uděluje „vyjímky“ a zvláštní povolení ke vjezdu na tuto komunikaci. Nemyslím si ale, že toto povolení opravňuje držitele k překračování rychlosti. Na silnici je povolená „třicítka“, ani jedno z aut ale nejelo pod 50km/h. Řekl bych, že tak polovina dokonce překročila „šedesátku“..

Vím, že práce o víkendu není moc populární, ale nestálo by za to sem alespoň na nějakou dobu postavit o sobotách a nedělích, kdy je tu zvýšený provoz cyklistů, hlídku s radarem (pokud sem sahá Vaše pravomoc)? Z vybraných peněz by se jistě městská pokladna pěkně zaplnila, takže by bylo i na příplatek strážníkům za práci o víkendu 😉 Věřím, že řidiči „s povolením k vjezdu“ by se rychle naučili dodržovat předepsanou rychlost. A jako bonus bych se nemusel bát pustit své děti na kolo..

Děkuji,

Tomáš Kallus

 

5 Komentářů

  • Vážený pane Kallusi, co na to mám říci? I když sám „cyklostezku“ nepužívám, velmi mi vadí provoz na této komunikaci. Našim záměrem, když jsme část bývalé krajské silnice převzali do svého majetku, bylo vytvořit alespoň jednu komunikaci se slušným asfaltem, která se by dala využít nejen pro cyklisty, ale také pro bruslaře na kolečkových bruslích. Bohužel ostrovacké zastupitelstvo se k tomu postavilo tak, že jejich pan starosta musí vydat každému občanovi z Ostrovačic, pokud si o to požádá, povolení. Nechápu, proč by občané Ostrovačic, a nejen ti, nemohli jezdit jinudy.
    Mé pravomoci jsou v tomto ohledu malé, nebo spíš ne moje, ale pravomoci strážníků naší městské policie. Několikrát byli zpočátku na kontrolách a zjistili, že je to zcela zbytečné, 90 % kontrolovaných mělo povolení vjezdu. A čekat až tudy pojede nějaký chudák, který zírá jen na svou navigaci a nedívá se po značkách, je ztráta času. Strážníci také vědí, že se tudy nejezdí oněch předepsaných 30 km a kdyby mohli postihovat alespoň rychlou jízdu, spoustu řidičů by to odradilo. Bohužel, ani toto není možné. K měření je potřeba schválení místa měření odborem dopravy Policie ČR, ale ten nám toto požehnání ODMÍTL VYSTAVIT! Ani toto nechápu. To je pořád „pomáhat a chránit“, ale když jde o bezpečnost cyklistů na navíc účelové komunikaci, najednou je vše jinak. Kdyby to bylo z důvodu „zlatého dolu“ pro Policii ČR a jezdila by tam měřit ona sama, pak bychom to asi dokázali pochopit.
    Udělám tedy pokus, že vyzvu Polici ČR, aby především o víkendech, zajela na „cyklostezku“ měřit. Uvidíme, třeba zjistí, že je to opravdu zlatý důl a budou tam měřit pravidelně.
    Ještě jedna možnost mne napadá. Na hranici katastrů Rosic a Ostrovačic umístit doprostřed okrasné betonové květináče. Nebo po vzoru dřívějšího vedení Tetčic vztyčit vlajkové stožáry. Však z obou stran je dopravní značka „Slepá ulice“, ne?

    • Děkuji za odpověď. Nelogičnost tohoto Systému, jdoucí ruku v ruce s nezájmem a neochotou některých pracovníků, které tento Systém zaměstnává, mě nepřestává udivovat..
      Nezbývá než doufat, že s vidinou snadno vydělaných peněz se PČR přece jen uvolí alespoň o víkendu na této silnici „Pomáhat a chránit“..

      • Já bych hrozně moc uvítal, kdyby se policejní dopravní inženýři nemuseli vyjadřovat obcím a městům do jejich dopravního značení na místních a účelových komunikacích a nechali by to na těch, kteří v dané obci a městě „znají mapu“.
        To, že by obecní a městské policie nemohly měřit na vlastních katastrech tam, kde je to potřeba, je úplná zhovadilost.

  • dobrý den pane starosto,

    taky přidám svoje zkušenosti, původně jsem si myslel, že situace je úřadům známá

    vysvětlím, jak to nyní chápu já a pár dalších

    původní silnice pro motorová vozidla byla uzavřena dopravní značkou a změněna na cyklostezku s tím, že nějaká vozidla zemědělců atp. tam potkat můžeme, ale nijak nás neohrozí např. rychlostí

    na tuto „stezku“ jezdím často a potkávám nejen cyklisty, ale i bruslaře, chodce, maminky s kočárky a dětmi, které se nechovají jako na běžné silnici, kde je obvyklý provoz aut

    a realita je taková, že osobní auta zde jezdí běžně, nejen o víkendu, ale celý týden, rozhodně se nedrží stanovené rychlosti

    sám jsem měl takovou zkušenost, že když jeden řidič předjížděl silniční cyklisty, kteří nejeli zrovna pomalu a vjel do protisměru proti mě, tak nakonec zastavil a ještě vyostřil konflikt kvůli tomu, že jsem mu vice neuhnul – jak to pro mě bylo absurdní – cyklostezka, zákaz vjezdu a nějaká rychlost 30km, co si to vůbec dovoluje…

    mám názor, že sice záměr byl myšlený dobře a jako cyklista se mi líbí, ale
    nakonec se vše otáčí proti chodcům, cyklistům, bruslařům a navíc je tento stav ohrožuje, dříve to prostě byla silnice a každý se tak choval, nyní je realita stejná, ale nemotoristi si myslí, že tam nebude provoz! značky navozují prostě dojem, že nemusíme davat tolik pozor

    děkuji za zamyšlení
    Dan Sapík

  • Děkuji pane Sapíku za komentář, ve všem vám musím dát za pravdu. Jen je odvážné říkat této komunikaci „cyklostezka“. To byl jen pracovní název, tato komunikace nikdy klasickou cyklostezkou být nemůže, to by zemědělci a další majitelé pozemků, na které je přístup z této komunikace, museli jezdit jen po poli. Nebo po zaoraných polních cestách, že?
    Snaha o tento režim ze strany města byla, ale nesetkala se s úspěchem. Naopak nám bylo naznačeno, že v případě vyhlášení této komunikace za cyklostezku a zabránění vjezdu zemědělským vozidlům, budou následovat žaloby na město. Tak jsme byli nuceni ustoupit. Největším nebezpečím pro cyklisty, bruslaře i pěší je nemožnost soustavné kontroly rychlosti a průjezdu aut a počet vydaných povolení k vjezdu. Zní to blbě, ale tuším, že se vše začne řešit ku spokojenosti bezmotorových uživatelů, až se stane nějaký průšvih.

Vložit komentář: